Terapia neconvențională pentru tratarea cancerului rectal

Sursă foto: https://novigenix.com

O echipă de cercetători din New York a constatat că este posibil să se folosească de muștele de fructe modificate genetic pentru a găsi cele mai bune terapii pentru cancer. În lucrarea publicată în revista on-line  Science Advances, grupul descrie experimente care au implicat modificarea genetică a muștelor de fructe cu mutațiile cancerului la pacient, ca o modalitate de a testa această terapie.

Când medicii întâlnesc cancere rezistente la tratament, aceștia încearcă destul de des să caute medicamente non-standard care ar putea ajuta anumiți pacienți. În mod tipic, acest proces implică creșterea țesutului tumoral într-un laborator și apoi aplicarea de medicamente pentru a vedea dacă acestea reduc creșterea tumorală, un proces care necesită timp și costă o mulțime de bani. În acest nou studiu, cercetătorii s-au gândit să dezvolte țesuturi asemănătoare tumorii într-o muscă de fructe și să aplice diferite medicamente.

Pentru a afla dacă ideea lor ar funcționa, cercetătorii au lucrat cu un pacient voluntar care a avut o formă rezistentă la tratament a cancerului rectal. Cercetătorii au colectat probe de tumori și au identificat nouă gene, un factor major în promovarea creșterii tumorii. Apoi au modificat genomul mai multor embrioni de muște de fructe, pentru a adăuga cei nouă factori tumorali la celulele epiteliale.

Aceștia au descoperit că atunci când au hrănit muștele cu un medicament numit trametinibul, rata de supraviețuire a bisfosfonatului a crescut de la 30% la 60%. Ei mai raportează că, atunci când au dat pacientului cele două medicamente, tumorile sale s-au redus cu 45% și au rămas în aceeași stare timp de 11 luni. Cercetătorii descriu rezultatele lor că fiind încurajatoare, dar este nevoie de mai multă muncă pentru a determina dacă abordarea este viabilă.

Sursă: https://medicalxpress.com