S-a descoperit că celulele beta se comportă diferit la persoanele care suferă de diabet

Sursă foto: https://www.medicalnewstoday.com

Un nou studiu revoluționar care utilizează materiale genetice umane a arătat că celulele beta care produc insulină își pot schimba funcția la persoanele cu diabet, iar această schimbare poate fi reversibilă.

Dacă până în prezent, oamenii de știință au folosit în mare parte material genetic animal, cercetarea condusa de Universitatea din Exeter este prima care se concentrează pe celule folosind doar material genetic uman. Echipa a constatat că sistemul de mesagerie ARN care dirijează activitatea în celule, este diferit la pacienții cu diabet.

Studiul ar putea oferi noi perspective asupra modului în care nivelul ridicat de zahar din sânge poate schimba comportamentul celulelor importante care produc hormoni şi va deschide calea către noi tratamente.

Cercetătorii au descoperit că organismele persoanelelor cu diabet zaharat de tip I păstrează unele celule producătoare de insulină, care pot fi toxice pentru alte celule. Ulterior, aceștia au urmărit ce se întâmplă cu celulele beta umane atunci când sunt expuse unui anumit mediu. Pierderea celulelor beta are loc atât la pacienții cu diabet de tip I, cât și la cei cu diabet de tip II . Oamenii de știință au presupus anterior că acest lucru se datorează faptului că micromediul din jurul celulelor omoară celulele beta.

Echipa a analizat țesutul pancreatic post mortem de la persoane cu diabet zaharat de tip I sau de tip II. Acest lucru a arătat ca aceștia aveau un număr mai mare de celule delta decât ar fi trebuit, ceea ce sugerează ca diabetul ar putea determina unele celule beta să devină celule delta. În etapa următoare, echipa a investigat de ce celulele beta s-ar putea transforma în celule delta, analizând reglarea genei. În probele din pancreasul persoanelor cu diabet zaharat de tip II, au descoperit că aproximativ un sfert de gene prezintă o perturbare celulară.

Sursă: https://medicalxpress.com