Legătura dintre stres și apariția bolilor autoimune

Sursă foto: https://ndnr.com

Oamenii de știință explică de ce stresul este un factor de risc pentru bolile autoimune. Un studiu recent efectuat la șoareci relevă faptul că schimbările stresului social persistente modifică microorganismele, în moduri care pot declanșa anumite răspunsuri imune.

Bolile autoimune se dezvoltă atunci când sistemul imunitar atacă țesuturile, organele și celulele organismului, ca și cum ar fi bacterii și viruși. Institutul Național de Boli Infecțioase sugerează că există cel puțin 80 de boli autoimune, inclusiv lupus, artrită reumatoidă și diabet de tip I. Studiile au identificat stresul ca factor de risc pentru bolile autoimune. Cu toate acestea, mecanismul legăturii este neclar.

Cercetătorii de la Universitatea Bar Ilan din Israel au descoperit că bacteriile intestinale la șoareci răspund la stresul social prin creșterea numărului de celule T, celulele imune care joacă un rol în autoimunitate. Totodată, aceștia sunt de părere că este vorba despre o interacțiune puternică între sistemul imunitar și microbiota intestinală. Echipa a constatat că stresul social persistent a schimbat nu numai expresia genelor în bacterii, ci și compoziția lor.

În Statele Unite, mai mult de 50 de milioane de persoane au o boală autoimună, potrivit unei estimări din partea Asociației Americane de Autoimune asociate bolilor.

Sursă: https://www.medicalnewstoday.com