Legătura dintre microbiota intestinală și alergiile la nou-născuți

Sursă foto: https://www.medicalnewstoday.com

O echipă de cercetători afiliați la mai multe instituții din Coreea și Australia au găsit o posibilă legătură între microbiomul intestinal la sugari și dezvoltarea alergiilor. În lucrarea publicată în revista on-line Science Advances, grupul descrie studiul lor referitor la un anumit răspuns al anticorpilor la nou-născuți și la ceea ce au descoperit.

Alimentele alergice au fost raportate pe scară largă în ultimii ani, în special la copii. Oamenii de știință au analizat mai atent cauzele creșterii unui număr de persoane alergice la anumite alimente. În acest nou studiu, cercetătorii au analizat posibilitatea unei legături între alergiile alimentare și microbiomul intestinului.

Cercetarea a început după ce unii membri ai echipei au observat că șoarecii de sex feminin crescuți în mediu steril (care nu aveau microbiom intestinal) au exprimat mai mari niveluri de imunoglobulină E (IgE) atunci când s-au maturizat suficient pentru a începe să mănânce alimente solide. Cercetările anterioare au arătat că IgE este un mediator care joacă un rol important în timpul unui răspuns alergic. Atunci când alergenii sunt detectați, IgE-urile trimit semnale alergând la alte părți ale sistemului imunitar, care, la rândul lor, eliberează substanțe chimice ce duc la inflamare, un simptom major în alergie.

Antigenii alimentari conduc la creșterea IgE spontană în absența microbiotei comensale. Studiile au arătat că femelele crescute cu o dietă elementară (fără antigen) au prezentat creșterea spontană a IgE. Cercetătorii susțin că acesta este motivul pentru care unii copii sunt mai predispuși la episoadele alergice decât adulții.

Sursă: https://medicalxpress.com