S-a descoperit o nouă genă implicată în dezvoltarea cancerului de prostată

Sursă foto: https://thetruthaboutcancer.com/

Conform unui studiu publicat în revista on line Nature Genetics, cercetătorii de la la Universitatea din Michigan au descoperit recent o nouă genă, care favorizează dezvoltarea cancerului de prostată și au demonstrat că oprirea acesteia poate distruge celulele canceroase. Oamenii de știință sugerează că este vorba despre gena AR-regulat lung noncoding ARN 1 (ARLNC1).

Cancerul de prostată reprezintă o formă de cancer care se dezvoltă în prostată, o glandă aflată la intersecția aparatului urinar cu cel genital la bărbați. Marea majoritate a cancerelor de prostată se dezvoltă lent, dar există și cazuri în care cancerul de prostată se dezvoltă în mod agresiv. Celulele canceroase se pot extinde prin metastază la oase și ganglioni limfatici. Estimările oficiale sugerează că în 2018 vor exista 164.690 de cazuri noi de cancer de prostată în SUA, reprezentând 9,5% din toate cazurile noi de cancer.

Potrivit cercetătorilor, instrumentele noi care analizează “transcriptomul” (adică “citirea”) genomului în celule, au făcut posibilă studierea lncRNAs în anumite tipuri de celule, incluzând celulele cancerului de prostată. Analizând transcriptoamele “liniilor celulare de cancer de prostată și a țesuturilor”, aceștia  au descoperit că un lncRNA, numit ARLNC1a fost “puternic asociat” cu semnalizarea receptorilor androgenici. Ei au descoperit că proteina receptorului androgen nu numai că promovează ARLNC1, ci și că nivelurile ARLNC1 stabilizate ale proteinei receptorului androgen au promovat mai multe ARLNC1.

Sursă: https://www.medicalnewstoday.com/articles/321973.php