Care este cantitatea de vitamină D recomandată persoanelor în vârstă?

Spread the love
Sursă foto: https://health.clevelandclinic.org

De câtă cantitate de vitamina D ai nevoie pentru a-ți stimula memoria și alte capacități cognitive? Cercetătorii de la Universitatea Rutgers au constatat că femeile în vârstă supraponderale și obeze care au luat de trei ori mai mult decât doza zilnică recomandată de vitamina D au prezentat o îmbunățătire a capacității  memoriei, dar au avut timpi de reacție mai lenți. Cercetătorii consideră că timpul de reacție mai lent poate crește riscul de accidente în rândul persoanelor în vârstă.

Aceștia au folosit computere pentru a evalua impactul vitaminei D asupra funcției cognitive, evaluând trei grupuri de femei cu vârste cuprinse între 50 și 70 de ani. Primul grup a luat doza zilnică recomandată, de 600 de unități internaționale (UI), echivalentul a 15 micrograme de vitamină D în fiecare zi timp de un an. Cel de-al doilea a luat 2.000 de UI pe zi, iar al treilea a luat 4.000.

Rezultatele cercetărilor au arătat că aptitudinile congnitive s-au îmbunătățit la femeile din grupul care a luat 2.000 UI pe zi, dar nu și la femeile din grupul care a luat doze exagerate. Viteza de reacție a femeilor a fost mai lentă la administrarea zilnică a 2.000 UI de vitamină D și mult mai lent la dozele mai mari.

“Timpul de reacție mai lent poate avea și alte rezultate negative, cum ar fi creșterea riscului de căzături și fracturi. Acest lucru este posibil, deoarece suplimentarea cu vitamina D în doze de 2.000 UI zilnic este asociată cu risc crescut de încetinire a timpilor de reacție, ceea ce poate fi periculos, mai ales pentru persoanele în vârstă”, a afirmat dr. Sue Shapses de la  Universitatea Rutgers din New Brunswick.

Sursă: https://www.news-medical.net

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *