Cercetătorii au descoperit noi elemente legate de proteina Klotho

Sursă foto: https://www.prezi.com

Cercetătorii au descoperit noi elemente legate de proteina Klotho, responsabilă în reglarea metabolismului și creșterea longevității

Un recent studiu a dezvăluit structura tridimensională a uneia din proteinele cu rol important în reglarea longevității și a metabolismului, beta-Klotho, explicând mecanismul său complex și potențialul terapeutic.

Constatările studiului, publicat în revista Natura, ar putea ajuta la îmbunătățirea terapiilor dezvoltate pentru tratarea unei game largi de afecțiuni medicale, inclusiv diabet zaharat, obezitate și anumite tipuri de cancer.

Proteinele ​​receptori Klotho sunt localizate pe suprafața celulelor țesuturilor specifice. Proteinele se leagă de o familie de hormoni, denumite FGF endocrine, care reglează procesele metabolice critice în ficat, rinichi și creier. Pentru a înțelege cum funcționează beta-Klotho, echipa de cercetare a folosit cristalografia cu raze X, o tehnică care oferă vederi tridimensionale de înaltă rezoluție a acestor proteine.

Analiza cercetătorilor a relevat mai multe informații. În primul rând, beta-Klotho este receptorul primar care se leagă de FGF21, un hormon cheie produs după înfometare. Când se leagă la beta-Klotho, FGF21 stimulează sensibilitatea la insulină și metabolismul glucozei, provocând scăderea în greutate. Cercetătorii consideră că aceasta nouă înțelegere a beta-Klotho și FGF21 poate ghida dezvoltarea de terapii pentru condiții cum ar fi diabetul de tip 2 la pacienții obezi.

Joseph Schlessinger, autor principal și președinte al Departamentului de Farmacologie din cadrul Facultății de Medicina din Universitatea Yale, consideră că  FGF21 stimulează metabolismul, ca și insulina, inclusiv absorbția glucozei. Cercetările făcute pe animale, cât și unele studii clinice cu FGF21, au arătat că se poate crește arderea caloriilor fără a schimba aportul alimentar. De aceea, cercetătorii cred că au înțeles cum să îmbunătățească activitatea biologică a FGF21. Autorii descriu, de asemenea, o nouă variantă a FGF21 care are de 10 ori mai mare potența și activitatea celulară. Mai mult, echipa de cercetare a prezentat dovezi despre modul în care o enzimă, glicozidaza, legată de structura care descompune zaharuri, a evoluat într-un receptor al unui hormon care scade zahărul din sânge.

Această nouă cercetare, această descoperire și înțelegere a structurii beta-Klotho reprezintă o platformă pentru explorarea unor noi potențiale terapii  pentru mai multe boli, cum ar fi diabetul și obezitatea, dar și cancerul de ficat și bolile osoase. “Urmatorul pas va fi să facem hormoni mai buni, să facem noi blocanți puternici, să facem studii pe animale și să mergem mai departe”, a spus Schlessinger.

Sursă: Materiale furnizate de Universitatea Yale. Originalul a fost scris de Ziba Kashef.