Dieta recomandată femeilor aflate în postmenopauză

Spread the love
Sursă: http://advancednutrition.me
Sursă: http://advancednutrition.me

Un studiu nutriționist de dată recentă arată că dieta paleolitică (care constă în principal din legume, carne macră de pește și pasăre, ouă, crustacee, semințe, nuci, uleiuri și fructe și se caracterizează printr-un aport ridicat de grăsimi proteice nesaturate, având un indice glicemic scăzut) este recomandată femeilor supraponderale după menopauză. Aceste femei care mănâncă o dietă paleolitică pot menține pierderea în greutate pe termen lung. De asemenea, studiul a relevat și o scădere a nivelurilor factorilor de risc ai diabetului de tip 2 și ale bolilor cardiovasculare. Studiul a fost efectuat la Universitatea Umeå din Suedia.

În disertația sa de doctorat, Caroline Blomquist, remarcă că s-au înregistrat rezultate semnificative ale acestei diete folosite timp de doi ani de femeile supraponderale, care au putut consuma un aport nelimitat de asemenea proteine. Pe langă faptul că pierderea în greutate a fost stabilă după doi ani, s-a remarcat și o îmbunătățire evidentă a nivelurilor de grăsime din sânge și o diminuare semnificativă a inflamaților.

Studiul a fost efectuat pe un grup de 70 de femei aflate în postmenopauză, cu un indice de masă corporală mare. Jumătate dintre femei au ținut o dietă în conformitate cu recomandările privind alimentația nordică, în timp ce cealaltă jumătate a urmat o dietă paleolitică. Grupurile nu aveau restricții specifice în ceea ce privește cantitatea pe care erau autorizate să o consume, restricțiile referindu-se doar la compoziția dietei. Rezultatele au fost măsurate la șase luni și, apoi, din nou, după doi ani.

Concluzia studiului a fost aceea că ambele grupuri au pierdut în greutate. Dar, femeile care au ținut o dietă paleolitică au scăzut, în medie, de la 87 la 78 de kilograme, comparativ cu o scădere de la 86 la 80 de kilograme pentru grupul care a urmat recomandările alimentației nordice. Pierderea în greutate în ambele grupuri a contribuit, de asemenea, la reducerea inflamației atât în ​​țesutul adipos, cât și în cel vascular.

Femeile care au urmat dieta paleolitică au avut o reducere semnificativă a grăsimilor abdominale nesănătoase. S-au observat niveluri semnificativ scăzute de anumiți acizi grași și de grăsimi din sânge, cele care conduc la dezvoltarea diabetului de tip 2 și generează boli cardiovasculare. De asemenea, s-a remarcat că enzimele implicate în depozitarea grăsimilor au fost mai puțin active în grupul paleolitic.

În concluzie, studiul arată că dieta paleolitică (cu o mare proporție de grăsimi nesaturate) a fost mai sănătoasă pentru acest grup de femei, chiar dacă și recomandările de nutriție nordică au avut efecte pozitive asupra sănătății. Dieta paleolitică se caracterizează printr-un aport ridicat de grăsimi proteice, nesaturate și are un indice glicemic scăzut. Dieta constă în principal din legume, carne macră de pește și păsăre, ouă, crustacee, semințe, nuci, uleiuri și fructe. Cea mai mare diferență față de alimentația nordică este că dieta paleolitică exclude cerealele, laptele, zaharurile rafinate și sarea adăugată.

Femeile aflate în postmenopauză prezintă un risc crescut de obezitate, mai ales, datorită reducerii producției de estrogen, în asociere cu un aport crescut de energie și o reducere a activității fizice.

 

Sursă: Material furnizat de UniversitateaUmeå.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *