Apa de gură poate distruge unele bacterii benefice din cavitatea bucală

Sursă foto: https://doctordaliah.wordpress.com

O nouă cercetare publicată în revista Frontiers in Cellular and Infection Microbiology, arată că un compus antiseptic găsit în apa de gură distruge bacteriile orale “prietenoase” care ajută la menținerea nivelelor normale de tensiune arterială. Cercetările noi indică faptul că microbiomele orale echilibrate ajută la menținerea sănătății cardiovasculare, stimulând conversia nitratului alimentar în oxid nitric (NO), o moleculă de semnalizare care ajută la menținerea tensiunii arteriale normale.

Studiul de față arată că o substanță antiseptică regăsită în apa de gură (clorhexidină), poate ucide bacteriile producătoare de NO, care, la rândul lor, pot crește tensiunea arterială sistolică.

Dr. Bryan și colegii săi au folosit secvențierea și analiza genelor 16S rRNA pentru a determina dacă apa de gură antiseptică care conține această substanță, folosită de două ori pe zi timp de o săptămână, poate schimba comunitățile bacteriale orale și tensiunea arterială la 26 de indivizi sănătoși.

Cercetătorii au colectat probe de salivă și au măsurat tensiunea arterială la patru puncte diferite pe tot parcursul studiului: la momentul inițial, apoi la 7, 10 și 14 zile mai târziu. Dr. Bryan și colegii săi au observat că utilizarea acestui tip de apă de gură de două ori pe zi a fost asociată cu o creștere semnificativă a tensiunii arteriale sistolice după o săptămâna de utilizare.

Sursă: https://www.medicalnewstoday.com/