O bacterie regăsită în lapte poate cauza apariția artritei reumatoide

Sursă foto: https://www.dairyreporter.com

O tulpină de bacterii regăsită frecvent în lapte și carnea de vită poate fi un declanșator pentru dezvoltarea artritei reumatoide la persoanele care prezintă un risc genetic. Cercetătorii din cadrul Colegiului de Medicină UCF au descoperit o legătură între artrita reumatoida și paratuberculoza Mycobacterium avium, cunoscută sub numele de MAP, o bacterie găsită în laptele provenit de la aproximativ jumătate din vacile din Statele Unite. Bacteriile pot fi transferate la oameni prin consumul de lapte infectat sau prin carnea de vită.

Dr. Saleh Naser a descoperit o legătură între MAP și boala Crohn. Această afecțiune și artrita reumatoidă au aceleași predispoziții genetice, iar ambele sunt tratate folosind aceleași tipuri de medicamente imunosupresoare. Aceste asemănări au determinat echipa de cercetători să investigheze dacă MAP ar putea fi legată și de artrită reumatoidă.

Pentru acest studiu, oamenii de știință au recrutat 100 de pacienți care au oferit voluntar probe clinice pentru testare. La aproximativ 78% dintre pacienții cu poliartrită reumatoidă a fost descoperită prezența unei mutații în gena PTPN2 / 22, aceeași mutație genetică identificată la pacienții cu Crohn. În plus, 40% dintre aceștia au fost pozitivi pentru MAP.

Cercetătorii sunt de părere că persoanele născute cu această mutație genetică, expuse la MAP prin consumul de lapte sau de carne contaminată, prezintă un risc mai mare de a dezvolta artrită reumatoidă.

Aproximativ 1,3 milioane de adulți din S.U.A. suferă de  poliartrită reumatoidă, o boală autoimună inflamatorie care face ca sistemul imunitar să atace articulațiile, mușchii, oasele și alte organe. Pacienții se confruntă cu dureri, mai ales la nivelul mâinilor și picioarelor.

Sursă: https://medicalxpress.com