Legătura dintre diversitatea bacteriană din intestin și exercițiile fizice

Sursă foto: https://neurosciencenews.com

Atât diversitatea bacteriană din intestin, cât și exercițiile fizice sunt importante atunci când vine vorba de sănătatea oragnismului. Dar care este legătura dintre cele două? Cercetătorii au descoperit efectul exercițiilor fizice asupra sănătății noastre prin ajustarea echilibrului microbiomului intestinal. Noul studiu arată modul în care exercițiile fizice ar putea susține diversitatea bacteriană din intestin. Deși acest lucru poate părea ciudat, organismele umane sunt alcătuite, conform unor estimări recente, din numeroase bacterii și alte microorganisme.

În colon, există aproximativ 38 trilioane de bacterii. Aceste bacterii au efecte importante asupra sănătății noastre, iar pierderea diversității bacteriene în intestin este legată de un risc crescut de îmbolnăvire. Cercetătorii de la Universitatea din Alabama, explică mecanismul biologic care face acest lucru posibil.

Pentru a demonstra această legătură, echipa de cercetători a studiat un grup de 37 de femei care au fost tratate cu succes pentru cancer de sân nonmetastatic. Decizia de a lucra cu acest grup de paciente a rezultat din faptul că tratamentul pentru cancer are un impact negativ asupra sănătății metabolice, inclusiv asupra capacității cardiorespiratorii. Acestea au fost incluse într-un program de fitness. De asemenea, au fost colectate probe de fecale, care au fost folosite pentru a analiza microbiota intestinelor participanților.

După analizarea rezultatelor de laborator, cercetătorii au stabilit că participantele cu cea mai mare capacitate cardiorespiratorie au avut și populații bacteriene diverse în intestin, în comparație cu cele care nu au reușit să atingă numărul de exerciții fizice recomandat de oamenii de știință. Mai mult, echipa a confirmat faptul că amplitudinea cardiorespiratorie a fost legată de aproximativ un sfert din varietățile de specii bacteriene.

Totuși, cercetătorii avertizează că rezultatele lor sunt corelative, iar cercetările ulterioare ar trebui să vizeze testarea potențialelor relații cauzale.

Sursă: https://www.medicalnewstoday.com