Efectele dăunătoare ale celulelor legate de îmbătrânire ar putea fi prevenite

Sursă foto: https://blog.cirm.ca.gov

Conform unui studiu, unele dintre efectele dăunătoare ale celulelor legate de îmbătrânire ar putea fi prevenite prin manipularea unor părți mici ale acestora. Oamenii de știință au aruncat o privire asupra modului în care daunele cauzate de senescență, un proces celular vital care joacă un rol important în afecțiunile asociate cu îmbătrânirea pot fi controlate sau chiar oprite. Aceștia sunt de părere că rezultatele ar putea avea un impact semnificativ în bolile legate de vârstă, inclusiv cancerul și diabetul, deși avertizează că sunt necesare cercetări suplimentare.

În timpul senescentei, celulele se opresc din procesul de divizare. Chiar dacă acest lucru poate fi benefic în vindecarea rănilor și prevenirea cancerului, unele aspecte ale senescenței pot fi  dăunătoare și pot duce la afectarea țesutului și deteriorarea sănătății celulelor, așa cum se observă la bolile asociate cu înaintarea în vârstă.

Oamenii de știință de la Cancer Research UK din Edinburgh s-au axat pe un lanț de procese dăunătoare declanșate de senescentă, cunoscut sub numele de fenotip secretor asociat senescenței (SASP). SASP reprezintă o serie de semnale chimice care pot favoriza deteriorarea celulelor prin inflamație.

Cercetătorii au arătat că modificarea barierelor nucleare ale unei celule prin care moleculele intră în inima celulei a împiedicat declanșarea SASP. Rezultatele arată, de asemenea, că ADN-ul a trebuit să fie reorganizat în spațiu în interiorul nucleului celulei, pentru ca SASP să fie declanșat.

Studiul aruncă o lumina asupra funcțiilor fundamentale ale celulei, care ar putea ajuta la înțelegerea mai profundă a procesului de îmbătrânire celulară.

Sursă: https://www.sciencedaily.com