Noua metodă de analiză a bacteriilor rezistente la antibiotice

Sursă foto: https://health.clevelandclinic.org

Potrivit unor studii, o nouă metodă de analiză a unei căi comune, ar putea conduce la detectarea mai devreme a bacteriilor rezistente la antibiotice. Oamenii de știință din Japonia au dezvoltat un nou mod de a testa rezistența bacteriilor la antibiotice și au găsit trei mutații de rezistență, necunoscute anterior în acest proces. Faptul că au detectat atât mutații cunoscute, cât și necunoscute, sugerează că cercetare va fi utilă pentru monitorizarea rezistenței la antibiotice.

Cercetătorii depun eforturi continue pentru a identifica mecanismele și mutațiile care duc la rezistența bacteriană la antibiotice. Înțelegerea acestei probleme poate ajuta la tratarea eficientă a infecțiilor bacteriene. Cercetătorii de la Universitatea Hokkaido au demarat un studiu, pentru a vâna sistematic genele rezistente la ARN ribozomale (rRNA). rRNA este partea esențială a celulei care creează proteine. Aceștia au colectat rRNA dintr-o gamă largă de specii bacteriene în mediul natural. Ei le-au inserat în E. coli inactivi, lipsiți de rRNA și au constatat că mai mult de 2000 de Arnm ar putea compensa această lipsă, împiedicând astfel E.coli să moară. Apoi au testat dacă un antibiotic comun, spectinomicina, a ucis efectiv bacteria sau dacă ARNc a dat rezistență la E. coli. Oamenii de știință au descoperit trei mutații necunoscute în rRNA.

“Rezultatele noastre sugerează că există multe gene mutante care favorizează rezistența la antibiotice. Sperăm că metoda noastră ar putea fi folosită pentru a verifica mutațiile rezistente la antibiotice”, a afirmat dr. Kei Kitahara,  microbiolog la Universitatea Hokkaido.

Sursă: https://www.news-medical.net/news/20180814/Researchers-develop-new-way-of-testing-bacterial-resistance-to-antibiotics.aspx