Află totul despre bacteria care provoacă apariția cancerului de colon!

Sursă foto: https://www.medicalnewstoday.com

Cancerul la colon este o tumoră malignă ce poate să apară pe o leziune precursoare. Acest tip de cancer este întâlnit atât la bărbați cât și la femei. Simptomele cancerului de colon includ mucozități în scaun, însoțite de scaun cu sânge, iar tranzitul intestinal devine neregulat și variabil din punct de vedere al consistenței. De asemenea, poate provoca dureri abdominale și, în funcție de organism, scăderi bruște de greutate, anemie, amețeli.

Oamenii de știință de la Universitatea Johns Hopkins din Baltimore, SUA, au identificat bacteria care poate porovoca dezvoltarea cancerului de colon. Este vorba despre Bacteroides fragilis (ETBF), o bacterie care provoacă apariția diareii la copii și adulți și care poate duce la inflamarea colonului și apariția unor tumori maligne.

În cadrul studiului, cercetătorii au infectat șoarecii cu ETBF. După o săptămână, aceștia au descoperit apariția unor mici tumori în colonul inflamat.

“Dacă ceea ce vedem la șoareci este valabil și pentru oameni, inflamarile cronice pe fondul infecțiilor cu ETBF deteriorează materialul genetic din celulele colonului , permițându-le să crească necontrolat. Acest fapt duce la dezvoltarea extrem de rapidă a unor tumori”, a afirmat dr. Drew Pardoll de la Universitatea Johns Hopkins.

Statisticile arată că aproximativ 35% din populație este purtătoare de ETBF. De asemenea, bacteria a fost depistată și la 40% dintre pacienții cu acest tip de cancer.  Cercetătorii consideră că bacteria ar putea interacționa cu altele bacterii  din intestin, ducând astfel la apariția cancerului la colon.

Sursă: https://www.sciencedaily.com