A fost descoperit riscul genetic la copiii cu ADHD

Sursă foto: https://www.scarymommy.com

Potrivit statisticilor, există puține dovezi științifice disponibile cu privire la riscul genetic pentru dezvoltarea tulburărilor psihiatrice specifice, sau a trăsăturilor cognitive care se manifestă în structura creierului. Pană în prezent, studiile s-au concentrat asupra populațiilor adulte și mai puțin pe copii.

În cadrul unui studiu publicat recent în Jurnalul Academiei Americane de Psihiatrie a Copilului și Adolescentului, cercetătorii au analizat datele dintr-un eșantion de 1.139 băieți și fete în vârstă de 10 ani. Utilizând scoruri de risc poligene bazate pe date genetice, autorii au calculat susceptibilitatea genetică a fiecărui participant la 5 tulburări psihiatrice și două trăsături cognitive.

Scorurile poligene au fost calculate pe baza celor mai recente descoperiri ale studiilor de asociere la nivelul genomului, obținute din eșantioane cu mii de participanți. Aceștia au utilizat analiza de regresie pentru a testa asocierea între scorurile de risc poligen și rezultatele imagistice ale creierului prin rezonanță magnetică. Rezultatele au arătat că volumul total al creierului tinde să fie mai mare la copiii cu scoruri poligene superioare. În schimb, la participanții cu risc poligen crescut pentru tulburarea de hiperactivitate cu deficit de atenție(ADHD), volumul nucleului caudat, una din structurile care alcătuiesc creierul, a fost mai mic.

“Această constatare este semnificativă, deoarece mecanismul implicat nu este încă înțeles. Acest studiu indică faptul că asocierea ar putea fi explicată prin variantele genetice legate de ADHD.  Analiza a arătat că diferențele morfologice din nucleul caudat ar putea, în parte, să explice asocierea dintre riscul genetic pentru ADHD și problemele de atenție la băieți. Totuși, această asociere nu a fost observată la fete, deoarece ADHD este mai răspândit în rândul băieților”, a afirmat dr. Silvia Alemany.

Riscul poligen a fost calculat pentru cinci tulburări psihiatrice: ADHD, tulburări de spectru autism, schizofrenie, tulburare bipolară și depresie majoră. ADHD a fost singura condiție care s-a dovedit a fi asociată cu volumul oricărei părți a creierului.

Sursă: https://www.sciencedaily.com