Agregarea particulelor din intestin poate influența absorbția de medicamente și substanțe nutritive

Sursă foto: https://medlineplus.gov

Conform unui studiu, moleculele mari din fibrele dietetice, numite polimeri, pot influența structura mediului din intestinul subțire, determinând gruparea particulelor solide.

Studiul, efectuat pe șoareci, oferă o perspectivă nouă asupra modului în care diferite tipuri de particule solide găsite în intestinul subțire (inclusiv microbii, resturile celulare, particulele pentru eliberarea medicamentelor și granulele alimentare) se mişcă împreună prin intestin. Acastă descoperire este foarte importantă, deoarece dimensiunea și compoziția acestor agregate ar putea afecta mediul intestinal, inclusiv modul în care substanțele nutritive și particulele de medicament sunt absorbite în timpul digestiei.

Atunci când particulele se grupează în intestin, acestea pot influența absorbția de medicamente și substanțe nutritive, precum și funcția microorganismelor în intestin. Este bine cunoscut faptul că polimerii secretați de organism pot provoca agregarea microbilor prin legarea chimică. Cu toate acestea, această nouă lucrare arată că polimerii din fibre dietetice pot, de asemenea, provoca aceste grupări de particule, prin interacțiuni care depind de proprietățile fizice ale polimerilor, cum ar fi greutatea moleculară și concentrația.

Pentru a confirma descoperirile, echipa a studiat interacțiunile dintre particulele de polistiren care au fost acoperite cu polietilenglicol (PEG) și conținutul intestinului subțire la șoareci. Ei au descoperit că particulele acoperite cu PEG, care sunt utilizate în mod obișnuit în livrarea de medicamente, se grupează în fluidul intestinului mic. Analiza fluidului a arătat că polimerii contribuie într-adevăr la agregarea particulelor acoperite cu PEG și că gradul de agregare depinde de concentrația polimerilor și de masa moleculară.

Sursă: https://www.news-medical.net