Oamenii de ştiinţă au identificat o posibilă legătură între disfuncția erectilă și diabetul de tip II

Sursă foto: https://www.novinite.com

În urma unui studiu complex, oamenii de știință au descoperit o posibilă legătură între disfuncția erectilă și diabetul de tip II. S-a constatat că persoanele care au prezentat factori de risc genetici pentru diabetul zaharat de tip II, au un risc mai mare de a avea disfuncții erectile (ED), decât cele la care nu s-au descoperit acești factori genetici.

Cercetătorii au analizat informațiile din trei baze de date diferite: Marea Britanie Biobank, Estonian GenomeCenter și Partners HealthCare Biobank. Studiul a implicat mai mult de 220.000 de bărbați, dintre care aproximativ 6.000 au fost diagnosticați cu disfuncție erectilă. În cadrul studiului, cercetătorii au vrut să vadă ce trăsături genetice ar putea avea bărbații care suferă de ED. Ei au analizat numeroase variante genetice, pe care grupurile anterioare de cercetători le-au identificat ca factori de risc pentru dezvoltarea diabetului de tip II.

Cercetările anterioare au identificat aproximativ 100 de variații ale genei care sunt legate de diabetul de tip II. Astfel, pentru fiecare condiție, cercetătorii au calculat un “scor al factorului de risc genetic”, pe baza numărului de variante genetice. Apoi, aceștia și-au dorit să afle dacă există legături între scorul factorului de risc genetic și ED. Rezultatele studiului sugerează că bărbații care suferă de disfuncție erectilă prezintă un scor de factor de risc ridicat pentru diabetul de tip II, comparativ cu bărbații fără ED.

„Sunt convinsă că este o relație cauză-efect la acest capitol. Există multe modalități în care disfuncția erectilă și diabetul de tip II ar putea fi conectate, inclusiv prin schimbări ale creierului sau prin vasele de sânge din organism”, a afirmat dr. Caroline Messer de la  Spitalul Lenox Hill din New York City.

Cercetătorii nu au încă dovezi clare că prin tratarea diabetului de tip II, ar putea fi diminuate și simtomele disfuncției erectile, însă există presupuneri.

Sursă: https://www.livescience.com