O nouă specie de bacterii poate inhiba dezvoltarea celor mai rezistenţi agenți patogeni

Sursă foto: http://www.noticierovenevision.net

În urma unor cercetări, oamenii de știință irlandezi au descoperit în sol bacterii care s-au dovedit a fi eficiente împotriva a celor mai mai dăunători agenți patogeni rezistenți la antibiotice. Potrivit statisticilor, aceste bacterii rezistente pot îmbolnăvi aproximativ 1,3 milioane de oameni în Europa până în 2050, conform studiilor recente. Organizaţia Mondială a Sănătăţii a descris problema ca fiind una dintre cele mai mari ameninţări la siguranţa şi dezvoltarea lumii.

Noua specie de bacterie care a fost descoperită recent de cercetătorii la Swansea University Medical School a fost denumită Streptomyces sp.myrophorea. De asemenea, solul analizat de aceștia este alcalin și poate avea proprietăţi vindecătoare. Căutarea unor înlocuitori de antibiotice pentru a combate bacteriile rezistente a dus la explorarea unor noi surse. În acest caz, o cantitate mică de sol era învelită într-o textilă de bumbac şi folosită pentru a vindeca multe afecţiuni precum durerile de măsele sau infecţiile în gât. Ulterior, s-a descoperit că noua bacterie identificată poate inhiba creşterea celor mai rezistenţi agenți patogeni.

„Suntem de părere că medicina tradiţională ar trebui să fie un bun aliat în crearea de noi antibiotice, iar oamenii de ştiinţă, istoricii şi arheologii pot avea contribuţii la rezvolvarea acestei sarcini. Se pare că o parte din răspunsul la o problemă modernă se găseşte în înţelepciunea din trecut”, a afirmat dr. Paul Dyson, unul dintre membrii echipei de cercetare.

Sursă: https://phys.org/news