Noile descoperiri care pot ajuta la tratarea bolilor pulmonare

Sursă foto: https://fundclas.org/

Potrivit cercetătorilor, mesagerul ARN (Arnm), care ajută celulele să producă proteine ​​terapeutice, poate fi un bun aliat în tratarea unei varietăți de boli. În cadrul studiului care ar putea duce la dezvoltarea de noi tratamente pentru bolile pulmonare, cercetătorii MIT au proiectat o formă inhalabilă de Arnm. Acest aerosol ar putea fi administrat direct în plămâni, pentru a ajuta la tratarea bolilor pulmonare, cum ar fi fibroza chistică.

„Capacitatea de a furniza Arnm prin inhalare ar putea să ne permită să tratăm o serie boli ale plămânilor”, a susținut dr. Daniel Anderson.

În cadrul studiilor pe șoareci, cercetătorii au arătat că acesta ar putea ajuta celulele să producă o proteină țintă, în acest caz, o proteină bioluminescentă. Messengerul ARN codifică instrucțiunile genetice care stimulează celulele pentru a produce proteine ​​specifice. Mulți cercetători au lucrat la dezvoltarea Arnm pentru a trata tulburările genetice sau cancerul, transformând, în esență, propriile celule ale pacienților în generatoare de proteine benefice.

Oamenii de știință au dorit să creeze o formă inhalabilă de Arnm, care ar permite ca moleculele să fie livrate direct la plămâni. Pentru a evita efectele secundare potențiale, cercetătorii au creat un tip de polimeri încărcați pozitiv, numiți poli. Aceștia au transformat aceste particule în picături și au lăsat șoarecii să le inhaleze, folosind un nebulizator. Odată ce picăturile de aerosoli sunt inhalate, nanoparticulele din fiecare picătură intră în celule, generând o proteină specială de la Arnm.

Sursă: https://www.sciencedaily.com