A fost aprofundat modul în care tuberculoza se dezvoltă și se răspândește în organism

Sursă foto: http://www.whohowwhen.com

Tuberculoza reprezintă una dintre primele 10 cauze de deces la nivel mondial. Potrivit statisticilor, aproape 2 milioane de persoane mor în fiecare an din cauza aceastei boli infecțioase, iar aproximativ 2 miliarde de persoane sunt infectate cronic. Singurul vaccin, dezvoltat cu aproape 100 de ani în urmă, oferă o protecție limitată, iar pacienții devin din ce în ce mai rezistenți la medicamentele disponibile. În ciuda acestui impact semnificativ asupra omenirii, se cunosc foarte puține detalii despre modul în care tuberculoza se dezvoltă și se răspândește în organism.

În acest sens, un grup de cercetători de la institutele Gladstone, UC San Francisco (UCSF) și UC Berkeley au folosit o abordare sistematică pentru a obține o privire complet nouă asupra modului în care tuberculoza infectează oamenii. Studiul lor, publicat în revista științifică Molecular Cell, a descoperit interacțiunile dintre tuberculoză și proteinele umane, lucru care ar putea oferi noi abordări pentru combaterea infecțiilor. Tuberculoza este o boală complexă, dat fiind faptul că este cauzată de bacterii formate din 4.000 de gene. În timpul infecției, aceste gene produc aproximativ 100 de proteine ​​in interiorul celulelor umane.

În cadrul cercetărilor, dr. Krogan de la UC Berkeley, a folosit o abordare bazată pe spectrometrie de masă pentru a identifica interacțiunile dintre proteinele de tuberculoză și proteinele umane. Folosind această metodă, echipa de cercetători a analizat 34 de proteine ​​de tuberculoză. Aceștia au descoperit 187 interacțiuni între aceste proteine ​​de tuberculoză și proteine ​​umane. Fiecare dintre aceste conexiuni ar putea reprezenta, în cele din urmă, o țintă pentru noi medicamente și o nouă modalitate de combatere a tuberculozei. Ei au demonstrat, de asemenea, că atunci când este eliminată proteina LpqN, tuberculoza nu poate infecta și celulele umane.

Sursă: https://www.news-medical.net/news/20180817/Researchers-develop-new-approach-to-study-how-tuberculosis-infects-people.aspx