Probioticele, efecte demonstrate asupra unui organ vital

sursa http://muaythaipros.com

Probioticele sunt microorganisme vii, care confera un beneficiu sănătății organismului gazdă, potrivit Asociatiei Stiintifice Internationale pentru Probiotice si Prebiotice (ISAPP).

Rolul lor este foarte importan. In primul rând creeaza un filtru intestinal protector impotriva microbilor,  pot lupta impotriva infectiilor sau previn dezechilibrele care generează infectii vaginale si urinare. In plus, potrivit Secom, probioticele sunt implicate in sinteza de vitamine B1, B2, B6, B12, acid folic si biotina si ajuta organismul sa se detoxifice de substante nocive precum amoniacul, colesterolul sau excesul de hormoni.

Printre factorii perturbatori ai florei benefice se numara: antibioticele, corticosteroizii, pilulele anticonceptionale, ibuprofenul, aspirina si unele alimente (zaharul rafinat, grasimile hidrogenate)

Conform unor studii realizate de Emory University din Georgia s-a descoperit că probioticele ar putea avea beneficii pentru organism, nu doar atunci cand vine vorba despre sănătatea intestinală, ci și în ceea ce privește sănătatea ficatului.

În cadrul cercetării, oamenii de știință au analizat probioticul Lactobacillus rhamnosus GG, cunoscut sub numele de LGG, o specie comună de bacterii prezentă în majoritatea probioticelor disponibile pe piață la momentul actual. Aceștia au demarat un experiment de laborator, realizat pe șoareci, carora li s-a administrat LGG timp de două săptămâni. Analizele efectuate arată că șoarecii de laborator supuși tratamentelor cu probiotice au suferit mai puține leziuni hepatice în urma supradozajului cu acetaminofen, prin comparație cu cei carora nu li s-au administrat probiotice.

“Probioticele au fost studiate îndeaproape în ultimii ani, în contextul sănătății tractului gastro-intestinal. Noua cercetare vine cu dovezi clare, conform cărora efectele probioticelor se pot extinde dincolo de tractul gastro-intestinal. Totodată, ceea ce face ca acest studiu să fie cu adevărat unic, este faptul că identifică mecanismul ce are loc la nivel molecular prin intermediul căruia probioticele acționează într-un mod benefic asupra ficatului”, a declarat dr. Bejan Saeedi de la Emory University din Georgia.

Sursă: https://www.sciencedaily.com/releases/2018/04/180423085445.htm