Noi descoperiri în tratarea leucemiei: metoda care poate încetini progresia bolii

Sursă foto: https://www.news-medical.net

Potrivit unui studiu publicat recent în revista on-line Cell, oamenii de știință au descoperit două terapii de succes care au încetinit progresia leucemiei la șoareci. S-a constatat că atunci când MLL, o proteină cheie responsabilă pentru leucemie este stabilizată, aceasta încetinește progresia bolii.

Conform statisticilor, rata de supraviețuire este de numai 30% pentru copiii diagnosticați cu leucemie de translocație MLL, un tip de cancer care afectează sângele și măduva osoasă. Pacienții cu leucemie au un procent foarte redus de celule roșii în sânge și au aproximativ de 80 de ori mai multe celule albe decât persoanele fără cancer.

„Aceste celule albe din sânge se infiltrează în multe țesuturi și organe ale persoanelor afectate, iar aceasta este o cauza majoră de deces la pacienții cu leucemie”, a declarat dr. Ali Shilatifard de la Centrulul de Epigenetică Simpson Querrey din Northwestern.

Există mai multe tipuri de leucemie. Această cercetare s-a axat pe două din cele mai frecvente asemenea boli întâlnite la sugari și adolescenți: leucemia mieloidă acută (AML) și leucemia limfocitară acută (ALL).

Cercetătorii studiază în prezent funcția moleculară a MLL, cunoscută sub numele de COMPASS (Complex Proteins Associated with Set1). S-a demonstrat că aceste componentele COMPASS reprezintă una dintre cele mai frecvente mutații ale acestui tip de afecțiune.

“Am lucrat la această translocație mai mult de două decenii și, în cele din urmă, putem obține un medicament care poate fi eficient în blocarea progresiei leucemiei”, a completat Shilatifard.

Lucrările anterioare au identificat compuși care ar putea încetini creșterea cancerului, prin întreruperea procesului de transcripție genetică, cunoscut sub numele de “Complexul Super Elongație” (SEC). Acest lucru deschide o nouă abordare terapeutică nu numai pentru leucemie, dar și pentru alte tipuri de cancer care afectează populația.

Sursă: https://www.news-medical.net/news