Descoperirea care ar putea ajuta persoanele care se confruntă cu pierderea auzului

Sursă foto: https://www.medicalnewstoday.com

În cadrul unor studii, o echipă de cercetători a utilizat celule preluate de la șoareci și a dezvoltat un tratament medicamentos care ar putea inversa pierderea auzului. Deși studiul se află într-o etapă timpurie, dacă tratamentul se dovedește viabil pentru oameni, ar putea ajuta la combaterea uneia dintre principalele cauze ale pierderii auzului.

Potrivit studiului, tratamentul stimulează regenerarea celulelor senzoriale (cili) din urechea internă, iar aceste celule detectează undele de sunet și le transformă în semnale nervoase care ne permit să auzim. Ne naștem cu aproximativ 15.000 de cili în fiecare ureche, iar când aceștia sunt distruși din cauza expunerii la zgomot, a utilizării antibioticelor, a chimioterapiei sau îmbătrânirii, nu se mai regenerează natural. Celulele senzoriale moarte înseamnă diminuarea auzului.

Oamenii de știință de la MIT, Brigham and Women’s Hospital și Massachusetts Eye and Ear au hotărât să încerce să regenereze aceste celule. Cercetările anterioare au arătat că celulele imature din intestine pot fi expuse la anumite molecule și transformate în alte tipuri de celule. După ce au observat că cilii urechii interne (cohleea) au câteva din aceleași proteine de suprafață, echipa a început să exploreze o abordare similară pentru ureche.

Utilizând celule din cohleea unui șoarece, au creat o bază de celule stem imature. Aceste celule stem, expuse la moleculele potrivite, s-au transformat, la maturizare, în celule senzoriale. De asemenea, nu a mai fost nevoie de stimulare cu medicamente, pentru că, odată introduse în cohlee, celulele stem au fost expuse în mod natural la semnale, care le-au transformat în cili senzoriali.

Sursă: http://news.mit.edu