Atenție! Consumul de alcool poate favoriza apariția cancerului

Sursă foto: http://www.todayifoundout.com

Oamenii de știintă de la Universitatea Cambridge au descoperit de ce consumul de alcool crește riscul apariției cancerului. Rezultatele au demonstrat că o substanță din organism rezultată din procesarea alcoolului produce deteriorarea ADN-ului din celule.

Cercetările anterioare privind modalitățile în care alcoolul cauzează cancer s-au realizat folosind culturile celulare, dar în acest studiu realizat de cercetătorii de la Laboratorul de Biologie Moleculară MRC Cambridge, au fost folosiți șoareci pentru a arăta cum poate expunerea la alcool să producă daune genetice permanente. Cercetătorii au analizat ce se întâmplă cu organismul șoarecilor atunci când li s-a administrat alcool diluat (etanol), după care au folosit analize cromozomiale și secvențierea ADN-ului pentru a examina daunele genetice cauzate de acetaldehidă, o substanță chimică nocivă produsă atunci când organismul procesează alcoolul. În cadrul experimentelor, cercetătorii au descoperit că acetaldehida poate deteriora ADN-ul în celulele stem din sânge, ceea ce duce la o rearanjare a cromozomilor și la modificarea permanentă a secvențelor de ADN din aceste celule.

„Aceste noi descoperiri ne ajută să înțelegem care este mecanismul prin care consumul de alcool crește riscul de dezvoltare a șapte tipuri de cancer, inclusiv tipuri comune ale bolii cum ar fi cancerul de sân și cel de intestin”, a declarat dr. Ketan Patel de la Laboratorul de Biologie Moleculară MRC.

Studiul a examinat, de asemenea, modul în care organismul încearcă să se protejeze împotriva daunelor provocate de alcool. Prima linie de apărare este o familie de enzime numite aldehide dehidrogenaze (ALDH). Aceste enzime descompun acetaldehida dăunătoare în acetat, pe care celulele noastre le pot folosi ca sursă de energie.

Sursă: https://www.sciencedaily.com/releases/2018/01/180103132629.htm