De ce apar și cum tratăm crampele

Spread the love

 

Sursă foto: https://cdn.shopify.com
Sursă foto: https://cdn.shopify.com

 

Crampele se referă la contracțiile intermitente și sentimentul de durere sau disconfort al organismului. Apar în zonele musculare sau în zona abdomenului şi apar chiar și în timpul somnului. Iată câteva motive care pot favoriza aceste supărătoare dureri:

·  Nu beți destulă apă. Crampele pot fi un semn al deshidratării și în acest caz sunt asociate cu durerile de cap, senzația de amețeală și constipație.

·  Temperatura ridicată. Organismul tinde să piardă mai multă apă atunci când temperatura corpului crește, indiferent dacă este vorba de exerciții fizice sau este o reacție la canicula de afară. Prin transpirație se pierd electroliți, substanțe chimice care reglează anumite funcții ale organismului. Electroliții (sodiu, potasiu și calciu) au rolul de a face mușchii să funcţioneze la întreaga lor capacitate.

·  Medicamente. Medicamentele pentru controlul colesterolului sau diureticele pot avea că efect secundar durerile musculare. Consultați medicul curant imediat ce apar spasmele.

·  Circulația deficitară a sângelui. În acest caz, crampele apar atunci când sunt solicitați mușchii, în timpul plimbărilor, de exemplu. Persoanele sedentare sau care au trecut de o anumită vârstă sunt mai predispuse la astfel de dureri. Este o afecțiune numită claudicație, o crampă dureroasă apărută la nivelul gambei, de obicei în timpul mersului și ameliorată la repaus. Este determinată de ateroscleroza arterelor membrelor inferioare.

·  Menstruația. În cazul femeilor, pot apărea și crampe musculare și abdominale. Uterul se are tendința să se contracte pentru elimina mucoasa uterină. Tot în timpul menstruației, organismul produce un hormon numit prostaglandină, implicat în durere şi inflamaţie, și responsabil de contracţiile musculaturii uterine.

·  Creșterea în înălțime. Copiii suferă adesea de crampe musculare, așa numitele dureri de creștere și apar indiferent de înnălțimea sau greutatea copilului. Nu sunt semnele unei boli grave și au tendința să dispară la adolescență. Chiar dacă se numesc „de creştere”, durerilor pot fi şi semnele unei activităţi fizice prea intense. Pentru calmare, masaţi locul dureros şi puneţi un plasture de încălzire locală.

·  Exerciţii fizice intense. Se recomandă ca exerciţiile fizice să fie făcute crescând treptat intensitatea lor şi doar după o perioadă pregătitoare corespunzătoare.

·  Metode de calmare a crampelor. De obicei durează o perioadă scurtă de timp şi dispar de la sine. Ajută însă un masaj uşor al zonei sensibile pentru creşterea circulaţiei sancvine, un plasture de încălzire sau o baie călduţă pentru relaxarea musculară. Pentru inflamaţii, se recomandă un bandaj cu gheaţă şi medicamente specifice.

·  Exerciţii de întindere. Muşchii sunt alcătuiţi din mai multe tipuri de fibre care pot să îşi modifice lungimea în funcţie de tipul de solicitare, indiferent că este vorba de o mişcare pe ridicare sau vorbim de mers şi alergare. Exerciţiile de streching ajută la tonusul muscular şi sunt o prevenţie a crampelor.

·  Dieta. Anumite fructe şi legume aduc un aport binevenit de minerale în organism. Iar mineralele, vă aduceţi aminte, fac muşchii să funcţioneze la nivelul necesar unui organism sănătos.

Orice disconfort al organismului reprezintă un semnal de alarmă, indiferent de motive. Dacă durerile persistă, discutaţi imediat medicul dvs. curant.

 

 

Sursa: https://www.webmd.com/pain-management/ss/slideshow-reasons-cramping?ecd=soc_tw_180711_cons_ss_reasonscramping&linkId=100000002965648

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *