Oamenii de știință au descoperit un nou mod de a utiliza enzimele

Sursă foto: https://oc.wikipedia.org

Enzimele reprezintă macromolecule de origine proteică cu rol de biocatalizatori, cu ajutorul cărora celulele vii pot crea reacții complexe într-un timp scurt, la temperatura mediului înconjurător. Catalizând reacțiile biochimice din organism, ele au un rol esențial în biosinteza și degradarea substanțelor din materia vie, întâlnindu-se în toate organismele animale, vegetale și în microorganisme. Din acest motiv, ele au fost utilizate în industria chimică, dar și în producerea alimentelor. Enzimele ajută la producerea de hârtie, textile, piele, medicamente, biocombustibili și alte produse.

Din punct de vedere tehnic, este posibilă schimbarea aminoacizilor individuali într-o enzimă. În acest fel, oamenii de știință germani au creat recent o enzimă mutantă care poate ajuta tractul intestinal.

“Am vrut să aflăm ce posibilițăti fascinante ar apărea dacă am putea schimba chimic suprafața enzimelor folosind moleculele. Am dezvoltat o reacție care nu apare în natură”, spune dr. Jürgen Seibel, profesor de chimie organică la Universität Würzburg, Germania.

În urma studiilor, cercetătorii au observat că o enzimă poate transforma zahărul de masă (zaharoză) direct în fructoză. Acest proces poate veni în ajutorul medicinei, deoarece polimerul de fructoză ar putea fi utilizat că bio-gel pentru transplantul de țesut. Ca și alte zaharuri funcționale, polimerul ar putea hrăni anumite bacterii intestinale și ar putea avea efecte benefice supra sănătății florei intestinale a oamenilor.

Sursă: https://www.sciencedaily.com/releases/2018/06/180601134759.htm