Algoritmul statistic, o nouă metodă de detectare a genelor responsabile de boli

Sursă foto: https://globalgenes.org

În urma unui studiu, cercetătorii din cadrul Școlii de Științe ale Vieții din UNIST au descoperit un nou algoritm statistic, capabil să identifice genele potențiale ale bolilor, într-un mod mai corect și mai pragmatic. Acest algoritm a fost, de asemenea, considerat ca fiind o nouă abordare promițătoare pentru identificarea genelor care provoacă boli, deoarece funcționează eficient și rapid.

În cadrul cercetării, oamenii de știință au analizat noua metodă și software-ul GSA-SNP2 pentru îmbogățirea datelor GWAS-P. „GSA-SNP2 este un instrument puternic și eficient de îmbogățire a căilor de analiză a rețelei datelor de sinteză la nivelul genomului (GWAS)” , spune dr. Nam.

Genomul fiecărui individ reprezintă o combinație unică de secvențe de ADN, care joacă roluri importante în stabilirea identității anatomice. De aici apar toate diferențele individuale, inclusiv sensibilitatea la boli. Aceste tipuri de variații genetice în rândul oamenilor sunt cunoscute ca polimorfisme cu un singur nucleotid (SNP). SNP-urile, care se corelează cu anumite boli, ar putea juca rolurile biomarkeri-lor (indicatorilor) predictivi, pentru a ajuta la dezvoltarea de noi medicamente. Cu ajutoru acestei analize a datelor rezumate ale GWAS, este posibilă identificarea SNP asociate bolii.

Cercetătorii au urmărit să dezvolte un algoritm care să îmbunătățească previzibilitatea statistică, menținând în același timp un control precis al rezultatelor fals-pozitive. Rezultatele studiului au arătat că GSA-SNP2 oferă un control de eroare îmbunățătit, utilizând scorurile genelor ajustate prin SNP.

Sursă: https://www.news-medical.net/news/20180526/Study-reveals-novel-statistical-algorithm-to-identify-potential-disease-genes.aspx