S-a descoperit că sistemul imunitar poate produce „anticorpi universali”

Sursă foto: http://www.bbc.com

Oamenii de știință de la Centrul German de Cercetare a Cancerului au făcut o descoperire care contrazice ideea anterioară, conform căreia un anticorp elimină numai un anumit subgrup de bacterii.

Bacteriile sunt clasificate în subgrupe bazate pe structurile de zahăr expuse pe suprafețele care permit sistemului imunitar să le recunoască. Anticorpii se atașează în mod specific la aceste structuri și neutralizează agentul patogen.

Dacă până în prezent oamenii de știință au crezut că un anticorp elimină doar un subgrup de bacterii și că nu protejează organismul împotriva altor microbi, noile cercetări privind „bacteria Klebsiella pneumoniae” (o bacterie în formă de tijă, care se găseste în principal în mucoasa intestinală și nazală) au arătat că acest agent patogen este vizat de anticorpii care recunosc și neutralizează și alte microorganisme. Este prima dată când oamenii de știință au descoperit că sistemul imunitar poate produce și acești “anticorpi universali”.

În cadrul studiului condus de dr. Hedda Wardemann, cercetătorii au reușit să obțină anticorpi împotriva „Klebsiella pneumoniae” din sângele persoanelor sănătoase. Formarea de anticorpi care recunosc structura diferitelor microorganisme, permite sistemului imunitar să protejeze organismul împotriva diverșilor agenți patogeni, folosind doar un singur tip de moleculă.

„Utilizarea terapeutică a anticorpilor devine din ce în ce mai importantă, deoarece rezistența la antibiotice este din ce în ce mai frecventă”, susține Wardemann.

Sursă:https://www.news-medical.net/news/20180516/Researchers-discover-a-new-antibody-type.aspx