Cum să învingi astenia și să-ți întărești imunitatea

Spread the love

 

Sursă foto: aimgroup.ro
Sursă foto: aimgroup.ro

Nu este neobișnui să te simți deprimat și lipsit de energie în primele săptămâni de toamnă.  Vacanțele s-au terminat, zilele au devenit mai scurte, vin  frigul și vremea ploioasă…Și toate acestea se răsfrâng asupra sistemului nostru imunitar, și implicit, asupra psihicului. Specialiștii nu pot preciza cu exactitate ce declanșază crizele de astenie dar se bănuiește că are legătură cu lumina și căldura soarelui. Dar nu disperați! Tot specialiștii spun că te poți pregăti totuși depresia de toamnă .

Iată cum:

Plimbări lungi și dese în aer liber. Excursiile prin pădure,  plimbările ușoare în natură fac adevărate minuni pentru psihicul și sistemul imunitar al persoanele stresate, deprimate sau care suferă de anxietate.

Omega-3.  Sunt acizi grași care scad colesterolul și au rol anti-inflamator, protejează creierul și inima, reducând astfel riscul accidentelor cerebrale și ale bolilor de inimă.  Concluziile a 26 de studii din Marea Britanie au arătat însă că Omega-3 are un rol benefic și în cazul persoanelor deprimate, numărul perioadelor de depresie scăzând cu 17%. O sursă gustoasă și naturală de Omega-3 o reprezintă peștele crescut în mediul natural. Noi vă recomandăm macroul, ieftin și ușor de preparat.

Hrană caldă, sățioasă, proaspăt gătită. Toamna vine cu o mare varietate de legume. Folosiți-le în mâncăruri gătite lent, cu răbdare, ca la mama acasă. Vitamina C din ardeiul gras, vitaminele liposolubile (A, D, E, K) din ouă, lactate, varză sau morcovi, vitamina B1 din nuci și fasole sau  proteinele din carne vă vor ajuta să invingeți temperaturile scăzute de toamnă și vă vor da plusul de energie atât de necesar.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *