Legătura dintre bacteriile orale și cancerul pancreatic

Sursă foto: http://www.dnaindia.com

În urma unor cercetări, oamenii de știință de la Universitatea din Helsinki au descoperit că bacteriile care provoacă parodontita, (o boală care afectează țesuturile din jurul dinților), joacă un rol important în debutul cancerului pancreatic.

Publicat în Journal of Cancer, studiul a demonstrat pentru prima dată existența unui mecanism la nivel molecular, prin care bacteriile asociate cu parodontita pot avea, de asemenea, un efect asupra debutului cancerului.

Cercetătorii au descoperit că factorul primar de virulență al bacteriei Treponema denticola (Td), enzima Td-CTLP, este prezent inclusiv în tumorile maligne ale tractului gastrointestinal și al pancreasului. Proteinaza CTLP are abilitatea de a activa alte enzime cu ajutorul cărora celulele canceroase invadează țesutul sănătos (pro-MMP-8 și -9). De asemenea, CTLP scade capacitatea de apărare a sistemului imun prin diverse mecanisme.

Oamenii de știință au demonstrat că bacteriile patogene sunt capabile să se răspândească din cavitatea orală și în alte părți ale corpului și să distrugă țesuturile sănătoase. Ei susțin că prevenirea și diagnosticarea precoce a parodontitei sunt foarte importante, nu numai pentru sănătatea orală, ci și pentru evitarea apariției altori boli, cum ar fi cancerul pancreatic.

Sursă: https://www.sciencedaily.com/releases/2018/01/180116093603.htm