Terapia comportamentală cognitivă, o nouă speranță pentru copiii cu autism

Spread the love
Sursă foto: http://vkool.com
Sursă foto: http://vkool.com

 

Oamenii de știință de la Facultatea de Sănătate a Universității York, Canda, au descoperit că terapia comportamentală cognitivă (CBT) poate ajuta copiii cu autism să-și gestioneze anxietatea și să facă față provocărior emoționale, cum ar fi tristețea și furia.

Studiile arată că aproximativ 70% dintre copiii cu autism se vor lupta cu o anumită formă de provocare emoțională la un moment dat. Aproximativ jumătate dintre acești copii se vor confrunta cu anxietate și alți 25-40% cu alte provocări emoționale precum furia sau depresia.

“Putem folosi aceeași intervenție pentru a îmbunătăți abilitățile copiilor în mai mare măsură, indiferent de provocările emoționale cu care se confruntă. Îi putem face mai rezistenți la multe probleme emoționale și psihice”, susține Jonathan Weiss, profesor la Departamentul de Psihologie din cadrul Facultății de Sănătate a Universității York, Canada.

În cadrul studiului, au participat 68 de copii cu vârste cuprinse între 8 și 12 ani și părintii lor. Aceștia au fost repartizați aleatoriu în două grupuri: primul grup a primit imediat 10 sesiuni de tratament, iar celălalt grup a așteptat să primească tratament mai târziu. Oamenii de știință au urmărit modul în care emoțiile și comportamentul lor s-au schimbat înainte și după tratament. Copiii care au primit tratament imediat și-au îmbunătățit capacitatea de a-și gestiona emoțiile, față de copii care așteptau pentru tratament.

Tratamentul a presupus terapie comportamentală cognitivă cu tematică spion, care implică un program pe calculator, jocuri și instrumente pentru a ajuta la construirea setului de instrumente emoționale ale copilului.

Cercetătorii analizează în prezent modul în care aceast tip de tratament poate fi folosit și pentru alte afecțiuni neurologice.

 

Sursă: https://www.sciencedaily.com/releases/2018/04/180424133558.htm

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *