Care este cauza mâncărimii la persoanele în vârstă?

Sursă foto: https://www.healthcentral.com

Pentru unii oameni, în special pentru cei în vârstă, chiar și o atingere ușoară a pielii sau contactul cu îmbrăcămintea pot provoca mâncărimi insuportabile. Una dintre problemele majore vis-avis de această afecțiune este că, tratamentele anti-mâncărime, inclusiv hidrocortizonul, nu au efecte pozitive de lungă durată. Mâncărimea provocată de atingere este strâns legată de numărul de receptori de atingere incorporați în piele. Cu cât receptorii sunt mai puțini, cu atât este mai probabil ca atingerea să inducă mâncărimi.

Într-un studiu recent, cercetătorii de la Școala de Medicină de la Universitatea Washington din St. Louis au descoperit, la șoareci, de ce o atingere poate provoca mâncărimi severe. În plus, oamenii de știință au indentificat o țintă terapeutică posibilă.

Analizând șoarecii, cercetătorii au descoperit că celulele Merkel (celule de origine neuronală, care se găsesc în stratul bazal al epiteliului și sunt o parte din celulele responsabile cu percepția presiunii) din piele au scăzut la șoarecii în vârstă. De asemenea, aceștia au găsit mai puțini receptori de atingere la animalele cu pielea uscată.

„Concluziile noastre sugerează că aceste celule ajută la controlul răspunsului la mâncărime. Când pierzi foarte multe dintre celulele Merkel, capacitatea lor de a inhiba mâncărimea este, de asemenea, pierdută”, susține dr. Hu, profesor la Școala de Medicină de la Universitatea Washington din St. Louis.

Cercetătorii au identificat un obiectiv terapeutic potențial: o proteină din celulele Merkel care pare să poată controla mâncărimea. Proteina, numită Piezo2, se face pe membranele celulelor. În experimentele cu șoarecii, specialiștii au descoperit că proteina a avut un rol favorabil în controlul celulelor Merkel în timpul mâncărimii.

Sursă: https://www.news-medical.net/news/20180504/Researchers-discover-how-a-light-touch-can-lead-to-unbearable-itching.aspx