Descoperirile cercetătorilor ar putea ajuta pacienții care suferă de demență

Sursă foto: https://www.brightfocus.org/

Pentru prima dată, o echipă de cercetători a identificat două grupuri de gene care par să genereze semnele neurologice ale demenței. Înțelegerea mecanismelor genetice din spatele bolii Alzheimer poate apropia oamenii de știință tot mai mult de crearea unui tratament. În prezent, nu există niciun tratament eficient pentru demență și nicio modalitate de a încetini progresul acesteia.

Un studiu recent, publicat în jurnalul on-line Nature Medicine, încearcă să evidențieze originea genetică a „încâlciturilor neurofibrilare” pentru a descoperi tehnici prin care le-ar putea împiedica să se dezvolte. Cercetătorii au folosit o tehnică numită biologie a sistemelor, caracterizată de modelarea sistemelor biologice complexe, ținând cont de interacțiunile care apar într-un organism.

Experimentele anterioare pe animale nu au avut aceleași efecte și la oameni. Dr. Geschwind consideră că acest lucru poate fi din cauza faptului că majoritatea studiilor se bazează pe utilizarea unei singure rase de șoareci. Acesta a studiat un proces genetic special asociat cu o mutație care este cunoscută sub numele de „acumulare de tau” la anumite forme de demență.

După combinarea datelor, dr. Geschwind a găsit două grupuri de gene care au fost asociate cu „acumularea tau” și moartea neuronală consecutivă la toate cele trei rase de șoareci. Oamenii de știință au identificat, de asemenea, procese similare în creierul uman. Odată ce imaginea a devenit mai clară, ei au creat o bază de date cu o listă de noi substanțe experimentale. Când au testat aceste substanțe în laborator, au găsit dovezi că ar putea întrerupe neurodegenerarea în celulele umane.

Sursă: https://www.medicalnewstoday.com