Cercetătorii au descoperit trăsături comune în cazul mai multor tipuri de cancer

Sursă foto: https://www.thesun.co.uk

În cadrul unei cercetări, oamenii de știință de la Universitatea din Texas s-au concentrat pe structurile caracteristicilor moleculare ale tumorilor și subtipurile lor pentru cancerul de sân și alte tipuri de cancer genital. Echipa de cercetători a efectuat o analiză a 2.579 de cazuri de cancer. Studiul condus de Rehan Akbani, profesor al Facultății de Bioinformatică și Biologie Computațională a fost publicat în ultimul număr al revistei Cancer Cell.

Akbani explică faptul că scopul acestei analize este de a înțelege forma moleculară a tumorilor și a subtipurilor acestora, pentru a dezvolta noi obiective și strategii terapeutice pentru bolnavii de cancer. Studiul a confirmat asemănările moleculare și genetice a cinci tipuri de cancer de sân și a mai multor tipuri de cancer genital.

Rezultatele analizei au arătat că există 16 caracteristici moleculare distincte pe baza cărora se pot clasifica cinci tipuri și subtipuri de cancer. Ei au descoperit, de asemenea, că unele subtipuri au prezentat un număr mare de celule albe în sânge. Acestea pot influența tratamentul imunoterapiei. Echipa a constatat că tumorile cancerului de sân și cele ale cancerului genital au fost reglate de hormonul estrogen în moduri unice.

Sursă:  https://www.news-medical.net/news/20180406/New-comprehensive-analysis-of-breast-and-gynecological-cancers.aspx