CE ASCUNDE O STARE NEJUSTIFICATĂ DE OBOSEALĂ

Spread the love
Sursă foto: https://www.jillcarnahan.com
Sursă foto: https://www.jillcarnahan.com

Cel puțin 6 afecțiuni frecvente iși găsesc printre simptome oboseala accentuată a organismului care ne împiedică să realizăm cu un randament dorit sarcinile zilnice. Printre acestea avem:

1.  Afecțiuni ale tiroidei (tiroida autoimună, hipotiroidita)

Ambele afecțiuni sunt asociate cu oboseala. Lipsa energiei este simptomul predominant, însă alte semne pot fi  îngrășarea nejustificată, constipația, pielea uscată.

2. Insuficienta suprarenală

Este o afecțiune care pe lângă oboseală,  generează și pierdere în greutate, durereri abdominale, diaree sau hiperpigmentarea

3. Sindromul oboselii cronice

Semnul distinctiv al acestei afectiuni este oboseala cronică, care nu permite organinismului să facă față activităților zilnice.  Persistența acestei stări trebuie să fie de lungă durată.

4. Rinita alergica

Rinita alergica este o inflamație a mucoasei nazale din cauza unor reacții alergice la praf, polen sau mucegai. Printre simptomele acesteia se numara: stranutul, afectarea gustului si a mirosului, lacrimarea ochilor, obstructia nazala, stari de iritabilitate, cât și oboseala accentuată.

5. Anemia

Anemia este o afectiune in care sangele nu are suficiente celule rosii sanatoase, care sa transporte oxigen. Sunt mai multe tipuri de anemie, toate fiind asociate ca sintomatologie cu oboseala.  Alte simptome sunt tenul palid, unghii casante, dureri de cap, amețeala.

6. Diabet

Oboseala și diabetul sunt nedespărțite. Persoanele care suferă de acestă afecțiune se simt obosite, letargice și cu o stare de somnolență accentuată. Asta din cauza hipo sau hiperglicemiei.

 

Pe lângă diverse afecțiuni, oboseala accentuată poate fi cauzată și de lipsa unor vitamine. Printre acestea se numără

·        ZINCUL. Acesta se poate procura din carne roşie, drojdie, cereale integrale şi leguminoase, în tărâţe de grâu, seminţe de dovleac sau de floarea-soarelui.

·        Vitamina A . Putem să o procurăm din ficat, gălbenuş de ou, lactate, unt, smântână, fructe şi vegetale de culoare verde închis sau galben intens.

·        Vitamina B complex  care este prezentă în drojdia de bere, carne, peşte, ouă, lactate, nuci, în fasole şi stafide. Fierul poate fi luat din făină de soia, germeni de grâu, vită, rinichi, ficat, fasole, scoici

·        Vitamina C . O găsim în citrice, roșii, varză sau pătrunjel

·        Vitamina D.  Se poate procura din uleiul din ficat de peşte, unt, gălbenuş de ou . Importante pentru aportul de vitamină D sunt și expunerile la soare în sedințe zilnice de 10-15 minute.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *