CAT – T, o descoperire excepțională a cercetătorilor de la Simmons Cancer Center

Sursă foto: https://www.npr.org

Cercetătorii de la UT Southwestern Harold C. Simmons Comprehensive Cancer Center au efectuat un studiu care demonstrează eficiența terapiei CAR-T, utilizând celule imune modificate genetic pentru a trata leucemia limfoblastică acută (ALL) la copii și tineri.

Studiul s-a axat doar pe pacienții copii cu leucemie limfoblastică acută, a căror boală a recidivat după chimioterapie, în cazul lor fiind imperios necesară o alternativă. Cercetătorii au folosit o versiune modificată genetic a celulelor T, pentru a ataca celulele canceroase.

În studiu au fost tratați 75 de pacienți tineri care au avut leucemie limfoblastică acută (ALL), rezistentă la tratament. Dintre cei 75 de pacienți care au fost tratați, 81% au intrat în remisie după tratament, ceea ce este considerat un real succes. Aceste rezultate promițătoare au determinat FDA (Agenția medicamentelor și alimentelor din SUA) să acorde aprobarea pentru începerea terapiei CAR-T pentru toți pacienții cu vârsta până la 25 de ani.

Dr. Laetsch, profesor asistent de pediatrie la Simmons Cancer Center de la UT Southwestern, oferă acum tratament CAR-T pentru pacienții tineri cu leucemie, care nu au răspuns la prima terapie sau al căror cancer a recidivat de mai multe ori. Medicii de la acest centru consideră că în scurt timp vor putea trata și alte tipuri de cancer al sângelui sau de cancer al măduvii osoase cu această terapie CAR-T (terapia cu receptori anti-antigen chimeric, T-terapie).

“Este foarte plăcut să vedem cum copii, care anterior nu aveau opțiuni bune, răspund atât de bine la această nouă terapie și se însănătoșesc”, a spus dr. Laetsch. “Aceasta este o nouă frontieră în tratamentul cancerului.”

Dr. Larry Anderson, profesor asociat de Medicină internă, își continuă cercetările, fiind angrenat acum într-un studiu clinic destinat pacienților adulți afectați de mielom multiplu și tratați cu terapia CAR-T. La începutul anului 2018, UT Southwestern se va alătura unui grup select de centre medicale, cărora le va furniza terapia CAR-T pentru pacienții cu limfom de celule B.

CAR-T este o imunoterapie inovatoare care utilizează o versiune re-proiectată a celulelor imune ale pacientului ca medicament “viu”. Procesul implică recoltarea celulelor T ale pacientului (un tip de celule albe din sânge care fac parte din sistemul imunitar al organismului) și trimiterea acestora la un laborator. Acolo, celulele sunt pregatite pentru a recunoaște celulele canceroase, așa cum și celulele T din organism sunt pregătite pentru a recunoaște un virus în timpul unei infecții. Celulele T activate sunt, apoi, introduse în sângele pacientului, unde atacă celulele canceroase. Fiecare doză din acest medicament “viu” CAR-T este unică și specifică pentru pacient.

Leucemia limfoblastică acută este un cancer al sângelui în care măduva osoasă produce prea multe celule albe. Potrivit Institutului Național al Cancerului din SUA, în fiecare an se înregistrează cca. 3.500 de noi cazuri de ALL, considerat a fi cel mai frecvent cancer la copii. “De obicei, copiii cu leucemie limfoblastică acută răspund bine la chimioterapia tradițională, dar în cazurile în care cancerul nu răspunde la tratamentul inițial sau în care se produce recidiva, ciclurile următoare de chimioterapie sunt eficiente mai puțin de jumătate din timp”, a spus dr. Laetsch.

De menționat că UT Southwestern este unul din cele mai renumite centre medicale academice din SUA. De-a lungul timpului, profesorii și cercetătorii universității au fost răsplătiți cu șase premii Nobel, 22 dintre ei fiind membri ai Academiei Naționale de Științe, 18 membri ai Academiei Naționale de Medicină și 14 cercetători ai Institutului Medical Howard Hughes. LA UT Southwestern s-au realizat peste 2700 de descoperiri, inovații și noi tratamente medicale. Medicii de aici oferă îngrijire în cca. 80 de specialități, anual fiind internați peste 100.000 de pacienți, 600.000 de cazuri de urgență și 2,2 milioane pacienți fiind consultați în ambulatoriu.

Sursa: New England Journal of Medicine.