Tu știi de cât calciu ai nevoie zilnic?

Spread the love
Sursă foto: https://nutritionfacts.org
Sursă foto: https://nutritionfacts.org

Studii clinice de ultimă generație au confirmat că o cantitate optimă de calciu previne, în cazul femeilor,  apariția osteoporozei după instalarea menopauzei. Osteoporoza, sau boala osului poros, afectează la nivel mondial o treime din populația feminină a lumii.

Cantitea zilnică de calciu variează între 700 și 1200 mg dar acest necesar depinde de locul și condițiile de viață ale subiectului. Trebuie menționat că 99% din calciu se depozitează în oase iar restul de 1% ajută la buna desfășurare a anumitor procese metabolice.

Totuși nici prea mult calciu nu este indicat. Nu este foarte clar cum afectează organisul excesul de calciu dar uni specialiști spun demența senilă sau atacurile cardiovascilare pot avea  la bază acestă cauză.

Calciu poate ajunge în organismul uman printr-o dietă corspunzătoare sau cu ajutorul suplimentelor dar cele din urmă trebuie luate doar la indicația medicului. Populațiile din sudul Europei, de exemplu,  au o dietă mai săracă în calciu decât țarile din nordul continentului.

Un aport insuficient de calciu nu produce efecte vizibile pe termen scurt; organismul reuşeşte singur să regleze cantitatea de calciu din sânge. În timp însă carenţa de acest tip produce în principal,   osteoporoză, aşa cum aminteam la începutul acestui articol, rahitism, convulsii, crampe musculare, letargie, scăderea poftei de mancare şi, în cazuri extreme, poate duce la deces.

Categoriile care necesită o atenţie sporită în privinţa cantităţii optime de calciu sunt: femeile la menopauză, copiii și adolescenții, persoanele cu intoleranţă la lactoză, persoanele trecute de  65 de ani sau vegetarienii.

sursa https://www.medicalnewstoday.com/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *