O nouă terapie cu celule stem pentru bolile musculare

Sursă foto; www.nastenatural.ro

Un grup de cercetători din cadrul UCLA (University of California, Los Angeles) a reușit să dezvolte o nouă tehnologie pentru izolarea celulelor stem menită să contribuie la tratarea unor boli musculare, inclusiv distrofia musculară Duchenne, cea mai frecventă și fatală bolă genetică a copilariei (la băieți). Simptomul Duchenne incepe de obicei in copilarie; pacienții își pierd treptat mobilitatea și, de obicei, mor de inimă sau insuficiență respiratorie în jurul vârstei de 20 de ani.

Studiul a fost publicat în revista Nature Cell Biology de April Pyle, profesor asociat de microbiologie, imunologie si genetică moleculară și membru al Eli and Edythe Broad Center of Regenerative Medicine and Stem Cell Research -UCLA.

Cercetătorii au descoperit într-un fetus o celulă musculară care este extraordinară pentru regenerare. La o analiză suplimentară a acesteia au apărut alte doua celule noi, numite ERBB3 și NGFR, lucru care a permis cercetatorilor să izoleze cu precizie celulele musculare din țesutul uman și să le separe de diferite alte tipuri de celule folosind celule stem pluripotente umane.  „Rezultatele au fost exact ceea ce am sperat. Acesta este primul studiu pentru a demonstra ca celulele musculare funcționale pot fi create într-un laborator și pot îmbunătăți viața celor afectați de maladia Duchenne, folosind procesul de dezvoltare umană ca ghid“,  a spus Pyle.

Cercetările ulterioare se vor concentra pe generarea de celule stem musculare scheletice, care pot raspunde la un deficit continuu și care pot regenera noi muschi pe termen lung, folosind noua strategie de izolare și de maturizare.

Sursă: https://dailyaccord.com/researchers-create-skeletal-muscles-from- stem-cells/