Marele secret care stă ascuns în broccoli sau varză

Spread the love

Sursă https://img.purch.com
Sursă https://img.purch.com

Glutationul (GSH) este o tripeptidă, un antioxidant, având un rol important în buna funcționare a proteinelor, hemoglobinei sau a lipidelor de la nivelul membranelor celulare. El se găsește în majoritatea fructelor și legumelor proaspete cum ar fi: broccoli, conopidă, varză, sparanghel, mere, pere, spanac, avocado, grepfruit, verdețuri, piersici, mazăre,ustroi, ceapă, roșii, turmeric.

Cunoscut de aproape 100 de ani, acest antioxidant a ajuns in atenția comunităţii medicale mondiale abia recent când s-a constatat că nivelul scăzut de glutation predispune organismul la afecțiuni cronice severe precum cele hepatice sau diabetul.

Dr. Tim Guilford, specialist în medicina funcțională și homeopatie, a susținut un discurs recent la Institutul de Sănătate Hipocrate din America în care a indicat că glutationul (GSH) este un lanț simplu format din 3 amino acizi-glutamină, cisteină si glicină. GSH are și o molecula de sulf care se leagă de toxine si care îi dă acestuia mirosul său specific. Expunerea la toxine si stres oxidativ poate epuiza rezervele de glutation din corp, ducând la multe afecțiuni cronice și acute. S-a arătat că nivelul de glutation pe care îl are un individ poate fi influențat de moștenirea genetică. Astfel, ereditatea si diferențele genetice pot explica de ce la unii dintre noi poate apărea o insuficienţă a glutationului, în timp ce la alții acest lucru nu se manifestă.

De asemenea, toxine precum mercurul, poluanții organici persistenți si micotoxine de mucegai pot duce la insuficiență de glutation. Diferențele care apar în producţia de glutation sunt explicația pentru faptul că, în aceeași casă, o persoană poate fi afectată de toxine, în timp ce alta nu. În aceste situații este utilă sporirea numarului de molecule de  glutation care ajută la funcționarea celulelor, în special a celor imunitare.

            Nu există parte a corpului în care sa nu găsim doze cât de mici de glutation însa cele mai mari  sunt în plămâni, intestine si ficat. Organismul uman produce și stochează glutation atât timp cât îi sunt furnizați nutrienții esențiali pentru sinteză.

Important de știut este și faptul că  fară seleniu corpul nu poate produce glutation, deci asigurati-vă că nivelul de seleniu este normal. Nu trebuie să existe nici exces, nici deficit.  Fructele care conţin seleniu sunt bananele, mango, avocado, murele si portocalele.

Alţi factori care reduc nivelul de glutation în corp sunt stresul, medicamentele de sinteză, alimentația deficitară în nutrienți, poluarea, infecțiile repetate si radiațiile.

 

Surse:

http://hippocratesinst.org/what-is-glutathione

http://www.huffingtonpost.com/dr-mark- hyman/glutathione-the- mother-of_b_530494.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *