A fost descoperit modul în care un tip de bacterie eliberează toxine care ne fac să ne îmbolnăvim

Sursă foto: https://www.nature.com

Cercetătorii de la Universitatea Binghamton din New York, au descoperit modul unic în care un tip de bacterie gram-negativă eliberează toxinele care ne fac să ne îmbolnăvim. Înțelegerea acestui mecanism poate ajuta la proiectarea unor modalități mai bune de a bloca și de a controla aceste toxine.

Studiul a analizat modul în care bacteriile comunică prin transportul moleculelor mici. Oamenii de știință au observat că moleculele de comunicare stimulează producerea veziculelor membranei exterioare. Aceste pachete mici care conțin toxine foarte concentrate se ridică apoi de pe suprafața bacteriei. Cercetătorii au decis să lucreze pe un model, pentru a înțelege mai multe despre modul în care pătrunde molecula de comunicare în membrana bacteriilor.

“Este greu să vezi detaliile moleculare la acel nivel, dar experiența ne-a ajutat să înțelegem ce se întâmplă între moleculele individuale”, a afirmat dr. Schertzer.

Cercetătorii au descoperit că molecula de comunicare trebuie să intre în membrană într-un mod foarte specific. Inițial, aceasta se îndoaie, după care revine la forma inițială odată ce a intrat în membrană. Dr. Achertzer a explicat că molecula de comunicare este extrem de flexibilă.

“Bacteriile gram-negative au probabil toate tipurile de molecule de comunicare. Ne-am concentrat asupra moleculei PQS (Pseudomonas Quinolone Signal), deoarece a fost prima pe care am decoperit-o. Alte specii gram-negative, cum ar fi E. coli, pot să-și transfere propriile molecule de comunicare într-un mod similar”, a completat de. Schertzer.

Sursă: https://www.sciencedaily.com