Cea mai comună bacterie din lume, din ce în ce mai rezistentă la antibiotice

Sursă foto: https://www.newscientist.com

Cercetătorii de la Universitatea din Bath au ajuns la concluzia că o nouă bacterie devine periculoasă din cauza rezistenţei pe care o dezvoltă la antibiotice. S-a constatat că aceasta este prezentă pe pielea fiecărei persoane de pe Pământ. Este vorba despre Staphylococcus epidermidis, o bacterie ce provoacă o serie de infecţii ce pun viaţa în pericol, ea fiind deseori trecută cu vederea de medici din cauza abundenţei sale.

Specialiștii avertizează că pericolul reprezentat de acest organism ar trebui luat în serios şi ar trebui utilizate metode de prevenţie suplimentare pentru cei cu un risc mai crescut de infectare ce sunt supuşi unor intervenţii chirurgicale. Mai mult decât atât, s-au identificat 61 de gene ce permit acestei bacterii aflate pe piele să provoace infecţii ce pun în pericol viaţa. Probe de la mai mulţi pacienţi, ce au suferit diverse infecţii, au fost prelevate şi comparate cu cele de pe pielea voluntarilor sănătoşi. În cadrul studiului, cercetătorii au comparat variaţiile genetice din întregul genom al bacteriei regăsite în probele de la persoanele bolnave şi sănătoase. În urma analizei au descoperit 61 de gene în cazul bacteriei ce provoca apariţia infecţiilor, spre deosebire de rezultatele analizelor probelor voluntarilor sănătoşi.

„Staphylococcus epidermidis este un patogen mortal. Mereu a fost ignorat, deoarece se credea că au fost contaminate probele de laborator sau ca un simplu risc al intervenţiei chirurgicale”, a declarat dr. Sam Sheppard de Universitatea din Barth.

Sursă: https://medicalxpress.com