Tratamentul care poate diminua leziunile creireului cauzate de accidentul vascular cerebral

Sursă foto: http://www.fondation-recherche-cardio-vasculaire.org

În cadrul unui studiu publicat recent în Jurnalul de Medicină Experimentală, cercetătorii au folosit cu succes o nouă abordare care a diminuat în mod semnificativ leziunile cerebrale cauzate de accidentul vascular cerebral la șoareci. Metoda funcționează prin redirecționarea căilor hemichannel (căi care permit fluxul de ioni chimici și molecule mici), care sunt exprimate de astrocite, celule care joacă un rol protector asupra neuronilor din creier.

Atunci când are loc un accident vascular cerebral, aceste căi hemichannel se  deschid. Astfel, se pot scurge molecule toxice în spațiul din afara astrocitelor, fapt care duce la inflamarea și deteriorarea neuronilor. Cercetătorii s-au concentrat în mod special asupra accidentelor vasculare cerebrale ischemice, care apar atunci când arterele creierului se îngustează sau se blochează, ceea ce duce la scăderea severă a fluxului de sânge.

Pentru acest studiu, aceștia au folosit o abordare genetică care a mutat proteinele canalului, numite connexins, blocând formarea hemichannelilor. Aceasta permite astrocitelor să protejeze neuronii, reducând în mod semnificativ mărimea leziunilor vasculare cerebrale din creier. Echipa de oameni de știință a utilizat, de asemenea, o moleculă numită Gap19 pentru a bloca căile hemichannel. Împreună, cele două abordări demonstrează că blocarea căilor hemichannel poate fi utilizată ca un agent neuroprotector în accidentele vasculare cerebrale.

Sursă: https://www.news-medical.net/