Noi descoperiri promițătoare pentru pacienții care suferă de tuberculoză

Sursă foto: https://www.hamiltoncountyhealth.org

O echipă de cercetători europeni au descoperit că bacteriile responsabile de tuberculoză pot fi ucise de o toxină pe care o produc chiar ele, dacă nu este neutralizată de o proteină antidot. Cercetătorii încearcă în prezent să descopere în profunzime acest mecanism de “sinucidere” în scopuri terapeutice.

Bacteriile sintetizează molecule care sunt toxice pentru ele. Atunci când sunt expuse la un mediu dur, aceste toxine încetinesc creșterea populației bacteriene. Unele toxine ucid bacteriile pe care chiar ele le-au produs. Scopul biologic al acestei “sinucideri” este încă un subiect de dezbatere. Acesta poate funcționa ca un mecanism de apărare antivirală, ucigând bacteriile infectate pentru a le salva pe cele neinfectate. De asemenea, atunci când se confruntă cu deficitul de nutrienți, acest proces poate aujta la “sacrificarea” câtorva bacterii în beneficiul altora. În condiții normale, bacteriile produc proteine ​​antidot care neutralizează toxinele.

Cercetătorii au identificat o “toxină de sinucidere”, numită MbcT, în bacteriile responsabile de apariție a tuberculozei, Mycobacterium tuberculosis. Dacă nu este contracarată de antitoxina sa, MbcA, toxina MbcT va ucide M. tuberculosis prin descompunerea depozitului său de NAD, o moleculă mică, esențială pentru funcționarea organsimului.

Echipa de cercetători condusă de dr. Olivier Neyrolles, a demonstrat potențialul terapeutic al acestei toxine. Ei au infectat celulele umane cu o tulpină de M. tuberculosis, lipsită de această antitoxină, dar care ar putea declanșa în mod artificial producția de toxină MbcT. Activarea toxinei a redus drastic numărul de bacterii care infectează celulele. Aceste constatări deschid calea pentru un tratament nou care vizează tuberculoza. Aceste molecule pot contribui, de asemenea, la combaterea altor boli infecțioase.

Sursă: https://www.news-medical.net