Descoperiri noi cu privire la nașterea prematură

Sursă foto: https://geneticliteracyproject.org

Un grup de oameni de știință condus de dr. Ramkumar Menon de la Universitatea din Texas au făcut o descoperire nouă asupa nașterilor premature.

Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, aproximativ 15 milioane de copii se nasc prematur în fiecare an. Complicațiile nașterii premature reprezintă cauza principală a decesului în rândul copiilor sub 5 ani. În S.U.A., aproximativ 1 din 10 copii a fost născut prematur în 2017.

Când o femeie se apropie de sfârșitul sarcinii, procesul normal de naștere începe atunci când fătul eliberează substanțe chimice care semnalizează că organele sale au ajuns la maturitate. Această eliberare chimică schimbă nivelurile hormonale ale mamei, ceea ce sporește inflamația în uter.

“Există o altă componentă a ceasului biologic care contribuie la momentul nașterii, un tip de comunicare celulară între celulele materne și cele fetale,  proces numit semnalizare paracrină”, ​​a spus dr. Menon de la Universitatea din Texas.

În cadrul unui studiu pe șoareci, cercetătorii au colectat probe de plasmă de sânge de la femelele gestante și au izolat exozomii. Exozomii colectați în cursul unei sarcini precoce au fost injectați într-un grup separat de femele gestante, la începutul celui de-al treilea trimestru.

Oamenii de știință au demonstrat că injectarea unei concentrații ridicate de exozomi a provocat schimbări, fără a fi nevoie de alți declanșatori hormonali și chimici.

Sursă: https://www.news-medical.net