Descoperirea care poate ajuta persoanele care au suferit o leziune a nervului optic

Sursă foto: https://www.wisegeek.com/

Atunci când un accident are ca rezultat o leziune a nervului optic, eliminarea unei enzime care favorizează inflamația pare să ajute la recuperare, potrivit cercetătorilor. Ei au arătat într-un studiu pe șoareci cu leziuni ale nervului optic că eliminarea enzimei arginază 2 blochează degenerarea fibrelor nervoase care leagă neuronii unul de celălalt și de creier.

“Știm că nu putem preveni deteriorarea ințială, dar prin eliminarea acestei enzime, putem să oprim degenerarea fiberelor nervoase”, a afirmat dr. Caldwell de la Universitatea Augusta.

Constatările subliniază atât rolul jucat de A2 în deteriorarea retinei după traumatism, cât și potențialul enzimei ca o țintă de tratament. Nervii optici conectează ochii la creier și colectează impulsurile pe care retina le generează din lumină, astfel încât, să putem vedea. În prezent, nu există nicio terapie care vizează traumele nervului optic.

Deși se cunosc foarte puține informații despre funcția lui A2, pare a fi opusul polar al arginazei 1, o cheie enzimatică, care ajută ficatul să elimine amoniacul.

În modelul de laborator, cercetătorii au descoperit din nou o creștere a expresiei A2 după leziune și au observat că neuronii din retină, precum și celulele ganglionului retinian, (tipul celular primar din nervul optic), au început să moară. În timp ce o anumită moarte a celulelor ganglionului retinian apare imediat după acest tip de leziune, distrugerea poate continua șapte zile sau mai mult, după intervenție. Mai mult de atât, nivelul de A2 a favorizat activarea celulelor gliale după leziuni.

“Pentru prima dată, prezentăm o legătură între factorul neurotrofic derivat din creier și enzima A2”, spune dr. Abdelrahman Y. Fouda.

De asemenea, a fost asociată o creștere a proteinei 43 sau a GAP43, care este cunoscută pentru rolul său în regenerarea axonilor. De fapt, oamenii de știință au descoperit că un factor de neurotrof derivat de la creier poate fi benefic pentru nervul optic, contribuind, la rândul lui, la creșterea nivelului de GAP43. De asemenea, eliminarea enzimei A2 a inhibat creșterea asociată cu leziunile în celulele imune care favorizează inflamația.

Sursă: https://www.news-medical.net