Ce nu știai despre comportamentul agresiv

Potrivit oamenilor de știință, agresivitatea s-a dovedit a fi foarte dificil de tratat. Chiar dacă unele tratamente farmacologice pot fi de ajutor, ele nu reușesc întotdeauna să amelioreze semnificativ acest comportament psihic. Până acum, studiile genomului indivizilor agresivi au încercat să identifice moleculele care ar putea sta la baza agresivității.

În cadrul unui nou studiu, cercetătorii de la Institutul Brain Mind al EPFL, condus de dr. Carmen Sandi, au identificat unele dintre mecanismele cheie neurobiologice care controlează agresivitatea. Oamenii de știință au ales să studieze o rasă specială de șoareci care prezintă tulburări psihice cum ar fi schizofrenia, autismul și tulburarea bipolară. Caracteristica principală a acestor șoareci este că le lipsește gena care produce o enzimă numită ST8SIA2. Această enzimă produce acid polisialic, o moleculă de zahăr care formează un complex de proteine ​​lipicioase pe suprafața neuronilor și îi ajută să migreze. Aceștia au dorit să afle dacă lipsa de ST8SIA2 și, prin urmare, a acidului polisialic în timpul dezvoltării timpurii, afectează comportamentul agresiv și violent la șoareci.

Rezultatele studiului au arătat că aceste modificări comportamentale se datorează afecțiunilor neuronilor amigdalei, centrul creierului de procesare emoțională. Cercetătorii au identificat, de asemenea, un receptor implicat în dezvoltarea agresivității. Receptorul se numește NMDA și este implicat în conectivitatea neuronilor.

Sursă: https://www.news-medical.net/news/20180809/Scientists-identify-key-neurobiological-mechanisms-that-control-aggression.aspx