Studiu: care sunt riscurile expunerii la pesticide

Sursă foto: http://ecology.md

Cercetătorii de la Universitatea Guelph au descoperit de ce expunerea la pesticide crește riscul apariției bolii Parkinson. S-a găsit o asociere între două agrochimice utilizate în mod obișnuit (paraquat și maneb) și această afecțiune.

Pesticidele sunt produse chimice folosite pentru combaterea dăunătorilor plantelor și a produselor agricole, precum și pentru combaterea vectorilor biologici ai bolilor.

„Expunerea la pesticide perturbă celulele, iar acestea imită efectele mutațiilor cunoscute în dezvoltarea bolii Parkinson”, a afirmat dr. Scott Ryan de la Universitatea Guelph.

Potrivit specialiștilor, persoanele care sunt expuse la aceste substanțe chimice, prezintă un risc cu 250% mai mare de a dezvolta această afecțiune, decât restul populației.

Publicat în revista „Federația de Societăți Americane pentru Biologie Experimentală”, acest studiu a folosit celulele stem de la persoanele cu boala Parkinson, care prezentau o mutație într-o genă numită synuclein, precum și celule stem embrionare normale, în care mutația asociată riscului a fost introdusă prin editarea genei. Din cele două tipuri de celule stem, Ryan și echipa sa, au creat neuroni producători de dopamină, neuronii specifici afectați în cazul bolnavilor de Parkinson și i-au expus celor două substanțe agrochimice.

Expunând celulele la agrochimie, mitocondriile producătoare de energie au fost împiedicate să se deplaseze în locul în care era necesar (în interiorul celulei). Rezultatele studiului au demonstrat că neuronii pacienților cu Parkinson au fost afectați.

Sursă: https://www.sciencedaily.com/releases/2018/05/180523133158.htm