Cercetătorii au identificat proteina responsabilă de producerea insulinei

Sursă foto: https://umutihealth.com

Cercetătorii de la Universitatea din Copenhaga au descoperit o proteină implicată în procesul de pliere a insulinei. Aceștia speră ca rezultatele cercetării să poată fi utilizate în dezvoltarea de tratamente pentru diferite afecțiuni, cum ar fi creșterea nivelului de insulină în sânge, cunoscută sub numele de hiperinsulinemie.

Insulina este produsă în celulele beta ale pancreasului. Hormonul este produs ca un precursor numit proinsulină. Pentru că proinsulina să se transforme în insulină funcțională, trebuie să fie prelucrată corect, pentru a obține structura potrivită, cu ajutorul proteinelor denumite chaperone. În cadrul studiilor, cercetătorii au identificat un astfel de chaperone, denumit proteină GRP94. Chiar dacă proinsulina are o secvență relativ scurtă, are nevoie de ajutor în dobândirea structurii potrivite pentru a deveni insulină matură funcțională.

„Experimentul nostru realizat pe celule vii arată că proinsulina nu este pliată corect și nu dobândește structura potrivită fără ajutorul GRP94”, a afirmat dr.  Michal Tomasz Marzec de la Universitatea din Copenhaga.

În cadrul studiului, cercetătorii au inhibat proteina GRP94 pentru a vedea ce se întâmplă cu proinsulina și celulele. Ei au observat că proinsulina nu a fost pliată corect, iar celulele beta nu au secretat cantități suficiente de insulină. Aceștia au fost surprinși să afle că eliminarea GRP94 nu a afectat viabilitatea celulelor. Acest lucru indică faptul că proteina GRP94 are un rol important, iar celulele beta sunt bine pregătite pentru a face față consecințelor de producție greșită a proinsulinei.

Sursă: https://www.news-medical.net