In ce alimente gasasti vitamina a carei lipsa iti poate distruge creierul

Spread the love

Una dintre vitamine esentiale pentru organismul nostru este B12. Conform studiilor de specialitate, lipsa vitaminei B12 poate sa produca anemie, oboseala cronica sau chiar depresie. Carenta cronica de vitamina B12 duce la dereglari ireversibile ale creierului si ale nervilor. Dintre toate vitaminele din grupul B, B12 este una dintre vitaminele cel mai greu de asimilat. Iata in ce alimente o putem gasi ?

1 Ficat si rinichiFicatul și rinichii, în special cei de miel, sunt bogate în vitamina B12.

O portie de 100 de grame de ficat de miel oferă un incredibil 1500% unitati pentru vitamina B12

În timp ce ficatul de miel este mai bogat în vitamina B12 , ficatul de vită sau de vițel contine circa 990% unitati pentru o portie de 100 grame.

Ficatul de miel mai are un nivel ridicat de cupru, seleniu și pentru vitaminele A și B2

Rinichiul de vita este de asemenea bogat în vitamina B12, oferind aproximativ 1.300% de unitati pentru porție de 100 de grame. El oferă, de asemenea, mai mult de 100% de unitati pentru vitamina B2 și seleniu.

2 Scoicile

Scoicile sunt o sursă slabă de proteine , dar  au concentratii  foarte mari de vitamină B12. Puteți obține mai mult de 3.300% de unitati B12 în doar 20 de scoici mici. Totodata scoicile sunt indicate pentru copii deoarece contin si cantități mari de fier, cu aproape 300% unitati în 20 de scoici mici. Studiile au dovedit ca scoicile sunt  o sursă bună de antioxidanți.

3 Sardinele

Sardinele sunt mici pești de apă sărată, care se gasesc in comert sub forma de conserva în apă, ulei sau sosuri.  le puteți cumpăra și în stare proaspătă. Sardinele sunt super nutritive, o porție de 150 de grame de sardine drenate oferă 2000% unitati pentru vitamina B12. În plus, sardinele sunt o sursă excelentă de acizi grași omega-3, care s-au dovedit a oferi multe beneficii pentru organism, mai ales pentru îmbunătățirea sănătății inimii.

4. Carnea de vită

Carnea de vită este o sursă excelentă de vitamină B12. O friptură de aproximativ 186 grame oferă aproape 200% unitati  pentru vitamina B12. De asemenea, aceeași portie de friptură conține cantitati importante din vitaminele B2, B3 și B6, precum și mai mult de 100% unitati pentru seleniu și zinc

5 Somonul si tonul

O portie de 178 grame de somon contine 80% unitati de vitamina B12, dar si un incredibil  4,023 mg de omega3. Tonul este ceva mai bogat ca somonul in B12, la o portie de 100 grame gasim aproximativ 120% unitati de vitamina B12.

6.Laptele și produsele lactate

Laptele și produsele lactate precum iaurtul și brânza sunt surse importante de proteine ​​și mai multe vitamine și minerale, inclusiv vitamina B12. O ceașcă (240 ml) de lapte  furnizează 18% unitati pentru vitamina B12

Iaurtul simplu nedegresat poate fi, de asemenea, o sursă buna pentru B12.

Interesant, studiile au arătat că organismul absoarbe vitamina B12 din lapte și produse lactate mai bine decât din carnea de vită, pește sau ouă

De exemplu, un studiu la care au participat peste 5.000 de persoane a demonstrat că laptele este mai eficient decât carnea de peste la asimilarea vitaminei B12

 

https://www.healthline.com/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *