Legătura dintre imunitate și bolile pulmonare obstructive cronice

Sursă foto: https://www.news-medical.net

Potrivit unui studiu desfășurat la Universitatea de Stat din Georgia și Centrul Medical al Universitătii Vanderbilt, autoimunitatea joacă un rol esențial în dezvoltarea bolii pulmonare obstructive cronice (BPOC). BPOC reprezintă un grup de boli care provoacă blocarea fluxului de aer și probleme legate de respirație. BPOC, care include emfizemul și bronșita cronică, este a treia cauză principală de deces în Statele Unite și a fost diagnosticată la peste 13 milioane de persoane. Din păcate, în prezent, nu există tratament pentru BPOC.

Studiile au identificat deja mai multe gene care contribuie la dezvoltarea BPOC, dar oamenii de știință încă nu au o analiză completă a patogenezei acestei boli. În acest studiu, cercetătorii au examinat legătura dintre variantele genetice în BPOC și fenotipuri clinice, sau caracteristici fizice, cum ar fi istoricul bolii, pentru a înțelege mecanismele biologice care stau la baza dezvoltării BPOC.

Folosind datele genetice de la pacienții care au participat la cercetare, aceștia au efectuat un studiu de asociere la nivelul fenomenului (PheWAS), format din 16 polimorfisme unice de nucleotide. SNP reprezintă o diferență într-un singur bloc de construcție ADN, numit nucleotidă, și este cel mai frecvent tip de variație genetică printre oameni.

“Pentru că nu există nici un tratament pentru BPOC, încercăm să ne dăm seama dacă putem diagnostica sau preveni această boală. Oamenii sunt foarte asemănători din punct de vedere genetic, dar o diferență majoră se datorează acestui polimorfism unic de nucleotide (SNP), care poate fi modificat și de mediul înconjurător, astfel încât unii oameni cu un SNP specific sunt mai predispuși să se confrunte cu această boală”, a afirmat dr. Xiangming Ji.

Acest studiu ar putea oferi o perspectivă asupra oportunităților de reapariție a medicamentelor. De exemplu, un medicament care este eficient pentru diabet, poate fi utilizat pentru a trata BPOC, deoarece ambele boli implică răspunsuri autoimune.

Sursă: https://www.sciencedaily.com/releases/2018/08/180816143046.htm